Pe lângă aceste creații consacrate, festivalul aduce în prim-plan și spectacole de factură contemporană, precum Jurnal de România. Timișoara, un proiect teatral ce reflectă istoria orașului Timișoara prin intermediul poveștilor personale ale actrițelor implicate, oferind o perspectivă intimă asupra trecutului local. În aceeași linie inovatoare, spectacolul de dans Fluturi & Minut cu minut reunește elemente din textele clasice și contemporane, creând astfel un dialog artistic între tradiție și modernitate.
Miercuri, 6 noiembrie, ora 19:00, în Sala Studio, va avea loc reprezentația spectacolului Păgubașul, în regia Natašei Radulović, producție a Teatrului Dramatic Iugoslav din Serbia.
Este oare perfecțiunea absolută o aspirație realizabilă? Care este prețul pe care aceasta îl impune? Este posibil să o atingem fără a ne pierde pe noi înșine în acest efort? Îmbinând povestea legendarului pianist Glenn Gould cu faimoasa rivalitate dintre Mozart și Salieri, piesa formulează interogații perene despre natură artistică, invidie, idealul perfecțiunii și dificultatea de a ne accepta propriile limite.
Tot în data de 6 noiembrie, începând cu ora 21:00, publicul va avea ocazia să urmărească drama Neînțelegerea de Albert Camus, în regia lui Mihai Măniuțiu, pe scena mare a Teatrului, într-un format de tip studio.
„Îmi doresc ca spectacolul să emoționeze și să fie totodată un prilej pentru spectator de a medita asupra ireparabilului, asupra fatalității (care ne domină adesea viața), și a malformărilor pe care le poate suferi iubirea ori dorința. Iubirea și dorința pot deveni, și ele, toxice, și o forță a răului. Acesta e paradoxul dezvoltat de Camus în Neînțelegerea.” – subliniază Mihai Măniuțiu, regizorul spectacolului.
În cea de-a cincea zi a Festivalului, joi, 7 noiembrie, la ora 19:00, în Sala Mare a Teatrului Național „Lucian Blaga” din Cluj-Napoca, va avea loc reprezentația spectacolului Pietonul aerului de Eugène Ionesco, în regia lui Gábor Tompa. Această producție are, de asemenea, programată o reprezentație suplimentară în data de 14 noiembrie, în cadrul aceluiași festival.
„De mult nu am mai văzut acest tandem scenografic Adrian Damian-Luiza Enescu, atît de eficient și complementar, impecabil mulat pe sensul ideilor lui Gábor Tompa. Este un desen greu de uitat, ca o emblemă vizuală a acestui manifest despre artă și umanitate.” scria criticul Marina Constantinescu despre spectacol.
Vineri, 8 noiembrie, la orele 17:00 și 21:00, în Sala Studio, publicul va putea urmări spectacolul Rața sălbatică, o producție a Teatrului Național din Miskolc, regizat de Gábor Rusznyák, inspirat de capodopera dramaturgului Henrik Ibsen.
În centrul acestei povești complexe se află personajul Hjalmar Ekdal și familia sa, a căror existență liniștită este profund zdruncinată de reapariția unui vechi prieten, Gregers Werle. Incapabil să accepte starea de stagnare în care se află Hjalmar, Gregers decide să intervină, hotărât să-l confrunte cu realitatea și să-l elibereze de iluzia care i-a marcat viața. Însă revelațiile legate de trecutul lor comun vor avea consecințe tragice, reverberând deopotrivă asupra generației părinților și a copiilor.
Tot în data de 8 noiembrie, începând cu ora 19:30, publicul este invitat să urmărească spectacolul Jurnal de România. Timișoara, un proiect multidisciplinar regizat de Carmen Lidia Vidu, ce se focalizează pe poveștile de viață ale actorilor implicați. Spectacolul oferă o explorare profundă a modului în care suntem modelați de influențele părinților, prietenilor, străinilor și, nu în ultimul rând, de orașul în care trăim. Această producție a Teatrului German de Stat Timișoara constituie, de asemenea, un apel pentru responsabilizare socială și implicare comunitară. Reprezentația va avea loc în Sala Mare.
Sâmbătă, 9 noiembrie, la ora 20:00, publicul va avea ocazia să vizioneze spectacolul de dans Fluturi & Minut cu minut, prezentat de Compania de Teatru de Balet din Székesfehérvár. Această producție, coregrafiată de Attila Egerházi, își extrage inspirația din operele lui Örkény István și L. Simon László și se va juca în Sala Mare a Teatrului.
Attila Egerházi și-a inițiat studiile de dans sub îndrumarea lui Endre Jeszenszky în anii 1980, continuând ulterior cu studii de specialitate la Viena și Stuttgart. Formarea sa artistică include baletul clasic, precum și diverse tehnici și metodologii ale dansului contemporan, deprinse de la numeroși maeștri, atât maghiari, cât și internaționali. În anul 2008, Egerházi a aprofundat arta coregrafică printr-un stagiu la Netherlands Dance Theatre, desfășurat sub coordonarea renumitului Jiri Kylián.
Toate spectacolele beneficiază de traducere în limbile română, maghiară și engleză.
Biletele pentru spectacolele din cadrul Festivalului sunt disponibile online pe huntheater.biletmaster.ro și pot fi achiziționate și de la Casa de bilete a teatrului. Pentru spectacolul Pietonul aerului, biletele sunt disponibile pe site-ul bilete.ro sau direct la Casa de bilete a Teatrului Național din Cluj-Napoca.
Casa de bilete a Teatrului va fi deschisă, în perioada 3-17 noiembrie, de la ora 10:00 până la începerea ultimei reprezentații.