Tema actualei editii a Festivalului International de Teatru de la Sibiu, 'Comunitati', prilejuieste intalnirea multor grupuri de artisti din intreaga lume, care au preocupari comune, prezentand aici variate creatii ale artelor spectacolului. Se incadreaza perfect in tema propusa si conferintele speciale, dialogurile intre universitari, scriitori, artisti.
Ieri, bunaoara, a suscitat interes dialogul a doi oameni de teatru, profesori-colegi la Sorbona din Paris, dramaturgul si regizorul Richard Demarcy si teatrologul George Banu, pe care ii leaga o prietenie de cateva decenii. Punctul de pornire al discutiei a fost teatrul 'naiv' in lumea de azi, cei doi universitari scotand in evidenta caracteristici ale cuvantului naiv. In opinia lor, 'naiv' in teatru este o notiune 'ce merita sa fie comentata'. Teoria despre 'naiv' a fost exemplificata cu 'estetica' lui Peter Brook 'plasata pe naiv' sau cu experiente ale 'Naïf Théatre' din Franta, compania infiintata de Demarcy, prezenta in acest an la Festivalul de la Sibiu. 'Naivul in sensul nobil pe care il aparam noi este intre lume si proiectia mintala, intre concret si gandire', afirma George Banu. Richard Demarcy a demonstrat 'naivul' prin creatia sa teatrala 'Visul unei nopti de vara', dupa Shakespeare, un spectacol pentru 'toate tipurile de public', care combina influente culturale din opt tari ale lumii.
In sustinerea temei 'Comunitati', cu referire la comunitatea oamenilor de litere si a artistilor, s-a inscris ieri si lansarea romanului 'Moartea unui dansator de tango' de Stelian Tanase. Autorul, prezent la lansarea cartii sale, spunea ca acest nou roman este un elogiu adus Bucurestiului pestrit, actiunea fiind plasata in anii ’40.