În Săptămâna Mare, Teatrul „Stela Popescu” propune publicului său online o experienţă inedită şi anume difuzarea în serial a 6 fragmente din piesa Hoţul de mărgăritare de Valeriu Anania.
Toate episoadele vor fi difuzate la ora 15, după cum urmează: luni, 26 aprilie – „E bine la noi acasă”, marți, 27 aprilie – „Planul”, miercuri, 28 aprilie – „Acum sunt liber”, joi, 29 aprilie – „Hoția”, vineri, 30 aprilie – „Căința”, sâmbătă, 1 mai – „Speranța”.
Hoţul de mărgăritare, în regia Amaliei Ciolan, scenografia Mihaelei Popescu şi coregrafia Ioanei Macarie este un spectacol lansat în 2018 al Teatrului „Stela Popescu”. Distribuţia e compusă majoritar din actori tineri, în rolul principal, Eliabar, fiind Cristian Neacșu, alături de care evoluează Daniel Filipescu/Alexandru Floroiu, Paul Cimpoieru, Sorin Aurel Sandu, Cătălin Frăsinescu, Tamara Roman/Amalia Popa, Teodora Calagiu /Ana Maria Carablais, rolul Eli fiind jucat de Viorel Ştefan Păunescu.
„Ce interes poate să aducă în vremurile noastre o parabolă biblică și cum poate ea să se transforme în expresie teatrală? Chiar dacă pornește de la parabola biblică, textul este atât de bine construit, atât de posibil, de omenesc și de actual – un tânăr care pleacă să afle lucrurile într-o altă lume – încât interesul poate veni tocmai din faptul că noi chiar trăim vremuri în care tinerii își caută norocul, viața, profesia într-un alt spațiu decât cel în care s-au născut. Sunt absolut convinsă că va exista interes în rândul publicului, că va exista pentru mulţi un tip de regăsire în parabola biblică a fiului risipitor”, declara regizoarea spectacolului la premieră.
Textul piesei Hoţul de mărgăritare, scris în anii ’50 de mitropolitul Bartolomeu Anania, este centrat pe parabola Fiului Risipitor, una dintre cele mai cunoscute pilde evanghelice. Piesa prezintă în faţa spectatorilor două dintre dimensiunile fundamentale ale creştinismului, generozitatea şi dragostea de Dumnezeu şi invită la meditaţie şi reflecţie. Textul este plin de figuri de stil şi de imagini de o frumuseţe stilistică, dar şi teologică deosebită, dezvăluind spectatorului deopotrivă pe scriitorul Valeriu Anania şi pe călugărul Bartolomeu Anania. În această confruntare, sau mai bine zis în discuţia cu sinele a scriitorului cu călugărul, pare să fi învins călugărul, fapt ce nu umbreşte valoarea literară a piesei.