x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Bankingul de calitate este plicticos

0
Autor: Ionuț Bălan 04 Mar 2021 - 12:23
Bankingul de calitate este plicticos


Dacă ai conturi și produse la 4-5 bănci este imposibil să te plictisești. Notificările cotidiene îți indică schimbări de condiții, de comisioane și de alt soi de taxe private, informaţii generale date spre binele tău. Ești somat zilnic să parcurgi mesaje și sunt cazuri când nu ești lăsat să mergi mai departe în mobile banking dacă nu ai tastat că ai citit. E imposibil să fii analfabet și să ai cont la bancă. După care urmează să parcurgi lista de înștiințări de la companiile de utilități!

 

Abundența de mesaje e pe undeva de înțeles: reglementările europene se armonizează cu cele naționale. Iar după ce modificările legislative sunt comunicate, intră în vigoare şi vine rândul altor notificări prin care li se face oamenilor bine cu forța. Dacă băncile ar fi fost mai expuse pe companii, probabil că ar fi avut o activitate mai redusă în zona de dat mesaje ca să înțeleagă tot prostul. De asemenea, dacă ar fi existat numai activitatea de bancă centrală și cea de supraveghere, asaltul informațional ar fi fost mai redus, dar intervine și componenta de evitare a spălării banilor ori a evaziunii fiscale. După care, în măsura în care câștigurile acționarilor sunt originate de diferența dintre dobânzile la credite și cele la depozite şi salariile-s legate, ca uzanţă, de zona comisioanelor, apar majorări ale acestora din urmă pentru păstrarea nivelurilor lefurilor, atunci când managementul constată că activitatea economică încetinește. Pentru asta, la 3 lei transferați se percep 5 sau pentru 10 scoși de la bancomatul altei bănci sunt percepuți 7 plus 1% comision din sumă, însă poate mai stresant e că aceste lucruri se transpun în notificări pe mesageria din online banking, telefon sau e-mail.

 

Ca să rezum. Era de dorit să mergi la bancă, să bați palma cu bancherul pentru anumite condiții și nimic să nu te mai deranjeze până la scadență. Din păcate, se observă că în locul unei stări de stabilitate și liniște asiști la modificarea permanentă a cadrului, însoțită de fluctuația personalului cu care abia te obișnuisei să interacţionezi. Aceleași rămân doar numele și vocile roboților care îți vorbesc la persoana a doua singular, după ce în prealabil ți se consumă timpul, care este bani, cu precizări generale. Asta cu riscul ca volatilitatea să nu genereze încredere!

 

Brusc îți amintești de bancherii plicticoși, conservatori și lipsiți de umor din Mary Poppins. Dar când deschizi gura ca să vorbești de contabilii cu mânecuțe de odinioară și de discreția lor, pe telefon îți vin mesaje din minunata lumea nouă, pe care marketingul o recomandă ca fiind hypercool.

 


Serviciul de email marketing furnizat de