x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cu ochelari, fără ochelari

0
Autor: Florin Condurateanu 02 Noi 2018 - 07:19
Cu ochelari, fără ochelari


Unii actori s-au împrietenit atât de strâns cu ochelarii şi i-au arătat pe figura lor în film sau pe scenă, încât publicul nu-şi poate imagina această vedetă fără ochelari. Oare cineva l-a văzut pe Maestrul Beligan într-un rol fără ochelari? Nici în tinereţea lui nu apărea fără ochelari, inclusiv în începuturile filmului românesc în Rică Venturiano, intelectualul ochelarist înnamorat de o cucoană de mahala. Ce bine îl aducea pe scenă pe profesorul sărac, dar visător, din orăşelul unde nu opreau acceleratele, ce bine l-a jucat Radu Beligan pe profesorul Miroiu din “Steaua fără nume”! Ochelarii sporesc figura mereu nelămurită, doldora de haz a teribilului actor şi regizor Horaţiu Mălăele. O actriţă de mare valoare, Emilia Popescu, nici nu vrea să audă să apară pe scenă cu ochelari. Mioapă “profesionistă”, ea se expune şi la riscuri, intrând în rol ca o persoană cu privire ageră de vultur. Aşa se face că, într-un spectacol, Emilia Popescu n-a văzut decorul şi s-a lovit cu fruntea de aşa-zisul perete - de fapt, din placaj -, şi-a spart arcada şi i-a şiroit sângele pe faţă. În interviuri televizate, Emilia apare cu ochelari, care îi dau un aer distins, de intelectuală sensibilă. O înţeleg pe Tamara Buciuceanu când refuză ochelarii în roluri; nu-şi mai poate roti ochii, să-i dilate de uimire, n-ar mai convinge că este profesoara Isoscel, rigidă şi pisăloagă, din “Liceenii”. Dioptriile de ochelarist cu vechime măreau şi mai tare ochii niţel bulbucaţi ai lui Nicu Constantin. Ca şi privirea aiurită a lui Mişu Fotino, care stătea cu ochelarii pe nas tot timpul, îi amplificau strabismul, erau exemplificarea pe scenă a zicerii româneşti despre saşii: “cu un ochi la făină şi cu alt ochi la slănină!”. Umblă vorba că s-a petrecut în realitate următoarea scenă cu cei doi ochelarişti. După spectacol, saşii Mişu Fotino şi Nicu Constantin s-au urcat fiecare la volanul maşinii personale, dar în brambureala circulaţiei şi-au ciocnit una de alta maşinile lor. Reproşuri cu voce aspră, “de ce nu te uiţi pe unde mergi?”, i-a strigat Nicu Constantin lui Fotino, la care replica acestuia a fost dezarmantă: “Dar tu de ce nu mergi pe unde te uiţi?!”.

 

 

Citeşte mai multe despre:   Radu Beligan

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de