„Cel mai mult mi-am iubit mama şi ţara. Crezul meu în carieră a fost să nu pierd niciu¬na din paginile de glorie ale istoriei noastre, să le ilustrez în filmele mele, şi asta s-a întâm¬plat. Mama îmi dădea laptele sfânt de la sân şi-mi cânta cântece patriotice. Mama, olteancă de pe Jii, a luptat ca cercetaş pe front, o vreme a fost camaradă cu Ecaterina Teodoroiu”. Sergiu Nicolaes¬cu. Iată, au trecut trei ani de când s-a înălţat la cer. Capo¬dopera lui, „Mihai Viteazul”, a fost declarată de specialiştii planetei ca situându-se pe locul trei în clasamentul celor mai valoroase filme istorice ale lumii de totdeauna. Superpro¬ducţia care a adunat 30 de milioane de spectatori este obiect de studiu, ca scene de luptă, la celebra Academie de film a lui Spielberg, din Los Angeles. Semnificativ este faptul că în lăudatul film al lui Spielberg, „E.T”, extratereştrii veniţi pentru întâia dată pe planeta Pământ intră într-o casă unde televizorul mergea şi rula filmul „Mihai Viteazul”. Îmi spunea Nicolaescu, în emisiunea mea de la Antenă: „Cel mai mult l-am iubit pe Mihai, acţiona cu oştenii lui cu o viteză uimitoare. Nişte detractori îl numesc pe Marele Voievod aventurier, dar Mihai a comandat înainte de Unire celui mai important făcător de sigilii, unui meşter italian, un sigiliu pe care a scris Moldova, Ardealul şi Ţara Românească, era marele lui vis”. În timpul emisiunii, printre sutele de mesaje, câteva zeci de sms-uri veneau de la elevi care-l rugau pe regizor să mai facă filme cu domnitori români, dar ei să nu mai moară la finalul filmului. În emisiunea mea de la Antenă, Sergiu Nicolaescu mi s-a confesat că modelul comisari¬lor din filmele lui este unchiul său, fratele mamei, comisarul Cambrea, ştia tot ce mişcă, iubea femeile frumoase şi maşinile sport. L-au închis comuniştii la Canal şi n-a apucat să vadă decât „Dacii”.