x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Combaterea violenţei - Şcolile vor fi clasificate in trei categorii de risc

Combaterea violenţei - Şcolile vor fi clasificate in trei categorii de risc

de Jurnalul National    |    30 Aug 2007   •   00:00
Combaterea violenţei - Şcolile vor fi clasificate in trei categorii de risc
Sursa foto: bogdan iurascu/

Unităţile de invăţămănt şcolar vor fi clasificate, incepănd cu anul viitor, in trei categorii, cu grad de risc minim, mediu şi maxim, pentru a fi incluse intr-un sistem de supraveghere şi protecţie gestionat impreună cu inspectoratele judeţene de poliţie.

Noul sistem va fi aprobat prin ordin comun al miniştrilor Educaţiei şi Internelor şi aplicat incepănd cu anul şcolar următor, a declarat Victor Paul Dobre, secretar de stat in Ministerul Internelor şi Reformei Administrative.

Clasificarea va fi efectuată pe baza "riscului criminogen" al şcolilor, definit prin lipsa măsurilor de pază şi locaţia unităţilor şcolare. In această categorie au fost incluse 2.345 unităţi, dintr-un total de 12.053 şcoli, majoritatea in mediu rural.

Procedura va fi monitorizată cel puţin o dată pe lună, prin analize la nivelul prefecturilor.

"Vom continua monitorizarea pentru creşterea siguranţei in unităţile de invăţămănt cu risc criminogen ridicat, prioritar in municipiul Bucureşti şi in unele judeţe care se confruntă cu o criminalitate ridicată", a afirmat Dobre.

Din datele prezentate de secretarul de stat rezultă că in anul şcolar 2006-2007 au fost inregistrate, la nivel naţional, un număr de 2.979 infracţiuni in zona unităţilor de invăţămănt, la care au participat 3.013 autori dintre care 75,4% elevi. Victimele acestor infracţiuni au fost in majoritatea cazurilor tot elevi.

Comparativ cu perioada similară a anului trecut, numărul infracţiunilor inregistrate in primul semestru este in scădere cu 24,9%.

Principalele cauze ale infracţiunilor sunt, in opinia autorităţilor, plecarea părinţilor la muncă in străinătate, numărul mare al familiilor dezbinate, interesul minim acordat de părinţi pentru colaborarea cu profesorii, ineficienţa măsurilor coercitive aplicate de conducerea unităţii de invăţămănt, lipsa de reacţie a unor cadre didactice şi a părinţilor elevilor indisciplinaţi, nivelul redus al nivelului de pregătire a unor profesori in ceea ce priveşte modul de acţiune in situaţii tensionate.

  • Mediafax

×
Subiecte în articol: magazin