Jurnalul.ro Fun Dumitru Prunariu: Un asteroid ar putea lovi Terra in 2036

Dumitru Prunariu: Un asteroid ar putea lovi Terra in 2036

de Jurnalul National    |    14 Sep 2007   •   00:00

Astronautul Dumitru Prunariu a declarat, vineri, la Sibiu, că un asteroid ar putea lovi Terra in anul 2036, iar un grup de specialişti de la Asociaţia Exploratorilor Spaţiului Cosmic incearcă să găsească soluţii pentru a evita impactul.

Asociaţia Exploratorilor Spaţiului Cosmic a organizat la Sibiu, in perioada 12-15 septembrie, a doua manifestare a Comitetului pentru obiecte cosmice naturale cu potenţial periculos de impact cu Terra, transmite corespondentul MEDIAFAX. Potrivit organizatorilor, scopul acestei intălniri este de a elabora şi furniza ONU in 2009 un document cuprinzător pentru decizii in privinţa protecţiei Pămăntului impotriva impactului. "

Asteroidul care este cel mai vehiculat şi despre care se vorbeşte cel mai mult este asteroidul Apofis, care va trece prin preajma pămăntului la o altitudine cam de dimensiunea orbitelor geostaţionare ale sateliţilor, la vreo 36.000 de kilometri altitudine, in anul 2029. Orbita lui va fi modificată de atracţia gravitaţională şi va putea, eventual, lovi Pămăntul in 2036. El are o dimensiune cam de 350 de metri", a declarat Dumitru Prunariu, la finalul intrevederii cu primarul municipiului Sibiu, Klaus Johannis.

Prunariu a vorbit şi despre consecinţele unui astfel de impact şi a spus că ar fi "dezastruoase", scrie Mediafax. "Consecinţele ar fi dezastruoase pentru un continent intreg, dacă nu şi mai mult, pentru că nu numai impactul propriu-zis cu solul este de luat in considerare, ci toate consecinţele ulterioare: cutremure, unda de şoc care distruge pe mii de kilometri tot ce este viu, inclusiv vegetaţie, apoi posibilitatea de a penetra pănă la stratul magmatic al pămăntului la o viteză de aproximativ 40.000 kilometri pe oră, cu care ar putea intra in atmosfera şi de a degaja gaze fierbinţi in atmosferă şi a o polua in căteva zile la nivel global". Potrivit acestuia, pentru a evita producerea acestei tragedii, specialiştii caută soluţii. Intrunirea de la Sibiu este a doua de acest fel după cea din Franţa din aprilie 2007. Vor mai exista două in Costa Rica şi California, iar in 2009 specialiştii vor prezenta toate informaţiilor ONU, care va lua decizii.

Subiecte în articol: magazin