x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Lui Johnnie Walker nu-i pasa de timp

Lui Johnnie Walker nu-i pasa de timp

13 Ian 2005   •   00:00

Una dintre cele mai longevive marci are motive sa ciocneasca un pahar cu prietenii. Johnnie Walker, un brand care a traversat istoria ultimelor 2 secole, isi celebreaza inventatorul. "Mergi mai departe!" este sloganul care sustine locul fruntas al acestei bauturi.

ALEX ANGHEL

Johnnie Walker este marca cu cea mai irizanta notorietate din categoria sa. Vanzarile anuale - una dintre masurile cu care se evalueaza celebritatea unei marci active - ajung la peste zece milioane de bax-uri. Pentru ca cititorul sa-si faca o idee despre renumele occidental al marcii, e bine sa stie, de pilda, ca grecii, a caror bautura traditionala este Uzo, sunt pe locul doi la capitolul "cei mai importanti bautori de Johnnie Walker".

A FOST ODATA CA NICIODATA… Cel care a infiintat marca, John Walker s-a nascut la Todriggs Farm in localitatea Ayrshire din Scotia in anul 1805. In anul 1918 cand tatal acestuia a murit, el era prea tanar pentru a prelua ferma, asa ca anul urmator a vandut-o si la numai 15 ani, impreuna cu mama sa au deschis o brutarie. Afacerea a inflorit, asa ca John s-a apucat sa stranga malt de wisky, pe care l-a imbuteliat. Ulterior acesta a descoperit ca aroma wisky-ului pe care il facuse era greoaie si inconsistenta. Pentru a preveni acest lucru John a amestecat mai multe tipuri de malt de wisky, pana a ajuns la aroma care a depasit toata competitia. Clientii au inceput sa ceara wisky-ul domnului Walker si astfel a luat nastere marca. Pana la moartea acestuia in 1857, bauturile sale erau atat de bine cunoscute in vestul Scotiei, incat a pus bazele unui imperiu. Alexander Walker a mostenit afacerea familiei la varsta de 20 de ani. Acesta a creat "Old Highland Wisky" precursorul lui Johnnie Walker Black Label. Acest brand a avut un avantaj semnificativ.

NOROC IN DRAGOSTE SI LEGISLATIE. In 1860 a fost inaintata o lege care permitea wisky-ului facut din grane sa fie amestecat cu malt, fapt ce i-a permis lui Alexander sa creeze un wisky cu o aroma mult mai fina si mai placuta. Apoi a inregistrat logo-ul marcii deja cunoscute, demonstrand ca are cunostinte de marketing inainte ca bazele acestei stiinte sa fie teoretizate, creand o recunoastere a identitatii marcii. Sticla cu un design total diferit fata de celelalte din categorie, semn, inca de pe atunci, ca forma obiectului da identitate produsului, a fost exportata si in Australia. Un distribuitor din acele locuri i-a scris lui Alexander sfatuindu-l sa scada pretul bauturii din cauza unui influx de marci ieftine, dar de o calitate inferioara care navalisera pe piata. Alexander a replicat: "Suntem determinati sa ne preocupam in special de calitatea wisky-ului, si sa ajungem la un standard la care nici un alt wisky sa nu ne poata tine piept." Aceasta politica a fost aplicata cu strictete de cei doi fii ai lui Alexander: George si Alexander. Datorita acestei politici, popularitatea wisky-ului a crescut in randul comunitatilor largi de experti scotieni.

SUCCES
O marca cu raditie si un spot premiat la cel mai important festival de publicitate

VALORI
Johnnie Walker a lansat in Romania spotul tv castigator al unui leu de aur la festivalul de publicitate de la Cannes. Intitulat "Fish", spotul ne prezinta intr-un mod spectaculos evolutia omului de la stadiul acvatic la cel de biped. Filmat in Australia, pe plajele virgine din nordul Queensland-ului cu ajutorul regizorului britanic Daniel Kleinman, spotul este o masura a perfectiunii in materie de productie. Munca grea, onestitatea, cautarea continua a excelentei in toate aspectele business-ului, curajul de a-si asuma riscul in atingerea obiectivelor sunt cateva din valorile de baza ale marcii Johnnie Walker.

STIATI CA…
  • Una din primele marci globale de consum, Johnnie Walker, a fost vanduta in peste 120 de tari inca din 1920.
  • Johnnie Walker a castigat mai multe premii decat toate celelalte marci de wisky.
  • 120 de pahare de Johnnie Walker sunt baute in fiecare secunda din zi.
  • Stilul de wisky Johnnie Walker de astazi este acelasi cu cel produs de John Walker- inventatorul acestei marci.
  • Povestea de success a brandului Johnnie Walker, este fundamentata pe elemente simple si naturale precum ingredientii ce-i dau bauturii aroma deosebita.
  • ×