x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Parerea mea

Parerea mea

03 Mar 2005   •   00:00
CARICATURA

(C)RAMPE
PUBLICITATE CU CAGULA PE CAP

Cum o fi sa faci publicitate mascata? Adica sa fii fata, sa te maschezi si sa faci publicitate? Si cum te maschezi? Iti pui o cagula pe cap? Deci faci publicitate cu cagula? Ma rog... una peste alta, e o chestie pe care nu pot s-o-nteleg la emisiunile-astea in direct, in care fie un invitat, fie vreun ametit care suna si el ca sa spuna ceva, e taxat imediat ce scapa pe gura o marca sau numele vreunui local. Indeobste, replica favorita a moderatorului e "asa, lasati, ca trec eu pe la casierie mai tarziu" (adica e haios).

Stimati telespectatori si radioascultatori, doamnelor, domnilor, cititorilor, stimati calatori si stimate domnisoare, ce-ntelegem noi din aceasta replica? Noi din aceasta replica intelegem ca daca invitatul-telespectatorul-ametitul-care-suna spune, de exemplu, "Mercedes", toti ceilalti telespectatori dau buzna pe usa si se duc la cel mai apropiat dealer, unde sunt in stare sa se calce in picioare pentru o masina d-asta bengoasa, pentru simplul fapt c-au auzit numele marcii.

De asemenea, mai intelegem ca acesti oameni nu aveau habar de existenta acestei marci de masina pana in momentul in care ametitul s-a scapat si c-aveau nevoie de un ghiont ca sa se puna pe cumparat.

Imi imaginez ce s-ar intampla daca vreun invitat ar zice "Porsche". Sau "vacanta in Hawaii". Sunt convins ca toti telespectatorii, mai ales categoriile mai favorizate-asa, ca de exemplu pensionarii, tinerii casatoriti care se scobesc sa-si petreaca si ei o saptamana la Sinaia precum si, de asemenea, studentii veniti din alte orase in Bucuresti si care traiesc din traficul cu jocuri pe calculator ar calca pe cadavre ca-si achizitioneze un porse d-asta.

Dar sa presupunem ca cineva ar zice "Jacobs". Cu siguranta ca moderatorul l-ar taxa cu aceeasi replica ingenioasa si ca toti muritorii aflati pe faza si-ar schimba brusc comportamentul de consumator, trecand de la "Tchibo" la "Jacobs". Si mai ales, e de la sine inteles ca orice bogatan care sta la mila statului ca sa-i mareasca pensia si-ar trage in sufragerie numai mobilier de import de la cele mai tari firme, numai pentru ca intr-o celebra emisiune i-au auzit pronuntandu-i-se numele. Mai mult, toti sarantocii care castiga mii de para pe luna au nevoie de ametitul ala din emisiune ca sa le spuna pe ce sa-si dea banii.
×