Mai multe celebrităţi, printre care Lady Gaga, Justin Timberlake, Usher, Elijah Wood, Jennifer Hudson, Ryan Seacrest şi tenismana Serena Williams, s-au alăturat unei campanii umanitare pentru a strânge un milion de dolari, bani care vor fi donaţi copiilor bolnavi de SIDA din India şi Africa. Vedetele au semnat un contract prin care de la 1 decembrie (care este Ziua Mondială de Luptă împotriva SIDA) vor renunţa pe perioada strângerii fondurilor la conturile de Twitter şi Facebook, ca parte a proiectului „The Digital Life Sacrifice”, demarat de fundaţia cântăreţei Alicia Keys, „Keep A Child Alive”.
Inedite, dacă nu de-a dreptul şocante, sunt clipurile care popularizează campania. Mai exact, starurile s-au lăsat filmate întinse în sicrie, după ce în prealabil şi-au scris testamentul „digital”, un fel de ultimul post pe Twitter şi Facebook. Întrebată dacă nu i se pare totuşi cam morbid mesajul, Alicia Keys a spus că este important să şochezi oamenii pentru a le atrage cu adevărat atenţia. „Este o modalitate directă, foarte emoţională şi, de ce nu, puţin sarcastică de a prezenta lumii un subiect sensibil”, a subliniat Alicia, care se bucură de 2,6 milioane de fani pe Twitter. Şi ca să înţelegem cât de mare este „sacrificiul” pe care îl fac vedetele renunţând la aceste reţele de socializare, vă reamintim că Lady Gaga are nu mai puţin de 24 milioane de fani pe Facebook, iar pe Twitter vreo 7 milioane.
Semnal de alarmă
Alicia Keys a recunoscut că la început i-a fost destul de greu să-şi convingă colegii de breaslă să se alăture campaniei din cauza programului foarte încărcat pe care îl au, dar din clipa în care au înţeles mesajul şi miza acestui proiect nici unul dintre cei rugaţi să participe nu a refuzat. «De ce ne pasă atât de mult atunci când moare o persoană foarte cunoscută în comparaţie cu cât de mult ne pasă de moartea a milioane de oameniĂ», cam acesta este semnalul de alarmă pe care vrem să-l tragem”, a spus Leigh Blake, preşedinte şi cofondator al fundaţiei „Keep a Child Alive”.