Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Cercetare: Organe de porc, parțial reînviate la o oră după ce animalul a fost ucis

04 Aug 2022   •   10:00
Sursa foto: Hepta

Organele de porc au fost parțial reînviate la o oră după ce animalele au fost ucise, într-o descoperire care ar putea transforma medicina, anunță cercetătorii americani citați de BBC.

Tehnica ar putea crește numărul de organe disponibile pentru transplant și ar putea oferi medicilor mai mult timp pentru a salva o viață, dacă ar fi aplicată la oameni.

De asemenea, studiul pune la îndoială ipotezele privind ceea ce se întâmplă în momentele dintre viață și moarte.

Experții au declarat că descoperirile sunt „cu adevărat remarcabile" și „incredibil de semnificative".

Atunci când inima încetează să mai bată, organismul este lipsit de oxigen și de substanțele nutritive de care are nevoie pentru a supraviețui. Organele se umflă, vasele de sânge se prăbușesc, iar celulele, elementele constitutive ale organelor corpului, încep să moară.

Se credea că această moarte celulară este rapidă și permanentă, dar cercetătorii de la Universitatea Yale au anulat o parte din aceste daune la animale care au fost moarte timp de o oră.

„Putem restabili unele funcții ale celulelor, în mai multe organe vitale, care ar fi trebuit să fie moarte. Aceste celule funcționează la câteva ore după ce nu ar trebui să funcționeze ", a declarat profesorul Nenad Sestan.

Experimentele, publicate în revista Nature, au implicat aproximativ 100 de porci și au fost aprobate de autorități.

(sursa: Mediafax)