Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Covid rămâne în organismul nostru timp de peste un an după infectare

Covid rămâne în organismul nostru timp de peste un an după infectare

de Redacția Jurnalul    |    16 Mar 2024   •   01:00
Covid rămâne în organismul nostru timp de peste un an după infectare
Sursa foto: Hepta

Două studii recente oferă informații noi despre modul în care virusul SARS-CoV-2 interacționează cu organismul nostru. Un studiu american a identificat virusul în sângele pacienților și la 14 luni după infectare.

O singură contaminare este suficientă, iar virusul care provoacă infecția Covid rămâne în sângele nostru mai mult de un an, conform ScienceDaily.

Descoperirea vine în urma unui studiu american, semnat de cercetători de la University of California San Francisco. Dintr-o altă cercetare, de data aceasta italiană, vine o a doua descoperire: datorită memoriei sale, sistemul nostru imunitar este capabil să recunoască noile variante ale virusului.

La începutul pandemiei se credea că boala este trecătoare, dar un număr tot mai mare de pacienți, chiar și cei care până atunci erau sănătoși, au continuat să aibă simptome precum confuzie mentală, probleme digestive și vasculare, timp de luni sau chiar ani de zile.

Pentru a evalua situația, cercetătorii au examinat probe de sânge de la 171 de pacienți infectați cu virusul SARS-CoV-2. Și, folosind un test ultrasensibil pentru proteina Spike, au descoperit că aceasta era încă prezentă până la 14 luni mai târziu la unele persoane. Mai mult, s-a constatat că, în rândul celor care au ajuns la spital din cauza Covid, probabilitatea de a detecta antigene virale era dublă.

Mai mult, ARN viral a fost identificat și în țesutul conjunctiv timp de până la 2 ani.

În același timp, o altă echipă de oameni de știință, de la Spitalul San Raffaele din Milano, a ajuns la un al doilea rezultat care, potrivit cercetătorilor, deschide noi frontiere în lupta împotriva virusului. Cercetarea, efectuată pe modele experimentale, a stabilit că, datorită memoriei sale, sistemul imunitar este capabil să recunoască noile variante SARS-CoV2. Limfocitele T activate de vaccinare sau infecție anterioară joacă un rol important în această recunoaștere.

Sunt necesare studii suplimentare pentru a determina impactul persistenței virale și pentru a dezvolta tratamente eficiente pentru long Covid.

(sursa: Mediafax)