Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Descoperire EPOCALĂ. Oamenii de știință au reușit să o filmeze pentru prima oară (VIDEO)

24 Iul 2015   •   15:50

Descoperirea va ajuta cercetătorii să înțeleagă mecanismul prin care organismul se autovindecă și totodată cum agenții patogeni invadează celulele care mor.

Filmarea, pentru prima oară, a modului în care mor celulele albe aduce lumină asupra modul în care organismul reacționează în fața atacului agenților patogeni.

Cercetătorii de la Universitatea La Trobe din Melbourne, Australia, au folosit fotografii făcute succesiv pentru a filma celule albe care mor, cele care sunt responsabile de sistemul imunitar al oamenilor, împoriva virușilor, fungilor și bacteriilor.

Înainte, se credea că aceste celule mor și se dezintegrează aleatoriu. Însă, imaginile arată că aceste celule elimină molecule, ceea ce indică un proces mult mai complicat și controlat.

Această descoperire oferă cercetătorilor o imagine mai clară a modului în care agenții patogeni invadează celulele care sunt pe moarte. Se speră că acest studiu va oferi oamenilor de știință o mai bună înțelegere a mecanismului de vindecare a organismului ceea ce va duce la îmbunătățirea tratamentelor împotriva bolilor.