Jurnalul.ro Tech Ştiinţă NASA: Zeci de asteroizi ameninţă Pământul

NASA: Zeci de asteroizi ameninţă Pământul

06 Apr 2011   •   08:41
NASA: Zeci de asteroizi ameninţă Pământul
Sursa foto: / NASA/JPL-Caltech/UCLA/PSI
159909-untitled.jpgCercetătorii NASA au descoperit mai mult de 150 de asteroizi, fiecare dintre aceştia putând  reprezenta un pericol pentru omenire.

Experţii Jet Propulsion Laboratory au clasificat corpurile în funcţie de mărime: de la 30 la 100 metri diametru, de la 100 la 300 de metri şi de la 300 de metri la un kilometru sau mai mult de un kilometru. Fiecare dintre acestea ar putea intra în coliziune cu planeta noastră în secolul următor, apreciază oamenii de ştiinţă americani.

Astronomii au încercat să întrevadă consecinţele posibile ale unei eventuale coliziuni. Astfel, chiar şi asteroizii de mici dimensiuni ar putea şterge de pe faţa pământului un oraş sau o ţară mică, scrie jpl.nasa.gov, citat de agerpres.ro. Cu toate acestea, asteroizii cartografiaţi pot produce doar prejudicii locale. Însă 158 de corpuri cereşti, adică 1% din cele identificate reprezintă o ameninţare reală pentru civilizaţia noastră, susţin experţii.

NASA estimează că pentru o inventariere completă şi dezvoltarea metodelor de contracarare a eventualelor pericole se impune ca timp de 10 ani să fie alocate între 250 şi 300 milioane dolari anual.

Subiecte în articol: terra asteroizi coliziune