Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Nume pământesc, origini extraterestre

Nume pământesc, origini extraterestre

de Anca Aldea    |    06 Apr 2011   •   19:07

Oamenii de ştiinţă de la Agenţia Spaţială Americană, din Coreea de Sud şi din Japonia au descoperit un nou mineral în compoziţia unui meteorit găsit în Antarctica în decembrie 1969. Denumit “Wassonită”, mineralul este format din două elemente – sulf şi titan, dar prezintă o structură unică de cristale, nemaivăzută până acum în mediul înconjurător terestru, scrie presa de specialitate. Potrivit publicaţiei online Physorg.com, meteoritul din Antarctica, denumit “Yamato 691” (după muntele Yamato unde a fost descoperit împreună cu alţi opt meteoriţi), are o vârstă uluitoare – 4,5 miliarde de ani – şi ar putea proveni dintr-un asteroid care a orbitat planetele Marte şi Jupiter. Grăunţele de “Wassonită” studiate au dimensiuni extraordinar de mici – grosimea unei bobiţe este de aproximativ o sută de ori mai mică faţă de cea a unui fir de păr uman. Mineralul a fost numit în onoarea cercetătorului John T. Wasson, profesor la UCLA (Universitatea California din Los Angeles), specializat în studiul meteoriţilor.