Jurnalul.ro Tech Ştiinţă O fotografie a planetei Marte publicată de NASA pare să arate o poartă de intrare sculptată în rocă

14 Mai 2022   •   22:00

La o primă vedere, o fotografie a planetei Marte pare să arate o poartă de intrare sculptată în rocă. Conspiraționiștii au sugerat că imaginea publicată de NASA este o dovadă a existenței vieții extraterestre pe planeta roșie,. Oamenii de știință spun că e doar un fenomen geologic normal.

Imaginea capturată de roverul Curiosity săptămâna trecută arată clar un gol dreptunghiular în suprafața stâncii și a dat naștere, inevitabil, la teorii ale conspirației care o indică drept dovadă a existenței vieții extraterestre pe planeta roșie, scrie Sky News.

Explicația simplă pentru „ușa” de pe Marte este, de fapt, conținută în fotografia însăși, la o privire mai atentă, au spus oamenii de știință.

Aceasta arată dovezi că elementul a fost format prin „procese geologice normale”, a explicat profesorul Sanjeev Gupta, de la Imperial College London pentru The Daily Telegraph.

În interiorul „ușii” este vizibilă o crăpătură sau o fisură adâncă, ceea ce indică o fractură în rocă. Este un lucru care se întâmplă atât pe Marte, cât și pe Pământ și care ar fi putut avea loc oricând în ultimele câteva sute de milioane de ani.

„Crăpătura este o fractură și acestea sunt abundente pe Marte și pe Pământ. Nu este nevoie de cutremure pe Marte pentru a le produce”, a declarat profesorul Gupta, care a lucrat la misiunea Curiosity cu NASA.

„Nu este nimic ciudat în imagine. Acestea sunt doar procese geologice normale”.

NASA spune că fisura pare a fi o ușă în mărime naturală doar pentru că imaginea este extrem de mărită.

Fisura este de fapt o mică crăpătură într-o stâncă, a explicat un purtător de cuvânt pentru Snopes.

„Oamenii de știință din echipă au subliniat cât de mică este”, au spus ei, de aproximativ 30 de centimetri pe 45 de centimetri.

Potrivit oamenilor de știință, „există fracturi liniare în tot acest afloriment, iar acesta este un loc în care se întâmplă ca mai multe fracturi liniare să se intersecteze”, au adăugat ei.

Vestea bună este că roverul Curiosity își continuă căutarea vieții pe Marte, sau cel puțin a unor semne că viața a existat cândva acolo.

Roverul NASA a aterizat în craterul Jezero pe 18 februarie anul trecut, împreună cu elicopterul Ingenuity Mars, a colectat mostre și a trimis imagini. Acesta urmează să petreacă cel puțin doi ani explorând zona.

(sursa: Mediafax)