Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Un asteroid masiv ameninţă Pământul!

Un asteroid masiv ameninţă Pământul!

05 Mai 2011   •   15:01
Un asteroid masiv ameninţă Pământul!
163951-.jpgUn asteroid de mărimea unui vas portavion se va apropia de Terra în această toamnă mai mult decât Luna. Oamenii de ştiinţă nu se sperie, ci se bucură pentru şansa de a-l studia îndeaproape.

Nu există niciun pericol de impact cu Pământul, întrucât asteroidul 2005 YU55 se va apropia pe 8 noiembrie la 325.000 km de Terra.

"Deşi au mai trecut asteroizi de această dimensiune pe lângă Terra în trecut, noi nu aveam pe atunci cunoştinţele şi tehnologia necesară pentru a-i studia (...) Când va trece pe lângă noi, va fi o şansă minunată să îl studiem de la sol", a spus Barbara Wilson, cercetător la NASA Jet Propulsion Laboratory din Pasadena, California, potrivit realitatea.net.

Asteroidul 2005 YU55 are circa 400 de metri lăţime şi a fost descoperit în decembrie 2005 de programul Spacewatch de la Universitatea Arizona din Tucson. Din cauza dimensiunii şi caracteristicilor orbitale, astronomii l-au clasificat drept potenţial periculos, însă apropierea sa faţă de Pământ nu ridică semnale de alarmă.

"YU55 nu se va lovi de Pământ, cel puţin în următorii 100 de ani. În timpul apropierii sale, efectul gravitaţional asupra Pământului va fi atât de mic, încât nu va afecta mareea de pe Terra sau altceva", a declarat Don Yeomans, managerul programului NASA Near-Earth Object de la JPL.

Subiecte în articol: nasa asteroid terra yu55