Ce-aţi zice despre un top manager, cap de multinaţională, care hălăduieşte in timpul programului prin Second Life? Intre două şedinţe, boss-ul mai termină căteva niveluri intr-un joc 3D. In acelaşi timp, IT managerul companiei e la training. Invaţă să facă afaceri.
Ce-aţi zice despre un top manager, cap de multinaţională, care hălăduieşte in timpul programului prin Second Life? Intre două şedinţe, boss-ul mai termină căteva niveluri intr-un joc 3D. In acelaşi timp, IT managerul companiei e la training. Invaţă să facă afaceri.
Concurenţa destupă sticle de şampanie? Creditorii dau năvală? Sfărşitul lumii? Din contră! Pentru unii e model de business. Pentru restul, e viitorul.
SOA. Mai bine de 4.000 de oameni s-au străns la sfărşitul lunii in Florida, la primul eveniment global dedicat SOA: IBM Impact 2007. Ce legătură au managerii, IT managerii, Second Life, jocurile 3D şi SOA?
Ce e SOA? Vine de la service oriented architecture şi reprezintă un model de business prin care o companie işi remodelează infrastructura tehnologică existentă. Filozofia este să-ţi organizezi infrastructura IT in funcţie de direcţiile de business, de serviciile oferite. Imparţi totul in procese şi te asiguri că modulele comunică eficient intre ele. Partea bună este că nu trebuie să o iei de la zero, ci refoloseşti tehnologia existentă pentru a creşte eficienţa şi productivitatea in timp ce reduci costurile.
Pentru că partea IT devine străns legată de felul in care faci afaceri, IT managerii trebuie să inţeleagă cum funcţionează afacerea şi cum vine profitul, iar managerii trebuie să inţeleagă cum funcţionează infrastructura IT.
INNOV8. Aici intervin jocurile 3D. Una dintre vedetele Impact 2007 a fost Innov8, un joc SOA creat pentru a imprieteni managerii cu IT-ul şi echipele IT cu procesele de business. Practic, este un simulator care te pune să rezolvi diverse probleme ale unei intreprinderi virtuale. Grafica se apropie de a unui shooter 3D. Numai că nu ai ocazia să tragi cu puşca in interlocutori, iar ca să treci la nivelul următor trebuie să inveţi să faci departamentul IT să lucreze după cum cere afacerea. De ce ar băga IBM bani intr-un joc dedicat managerilor? Pentru că e o metodă foarte prietenoasă de a invăţa să rezolvi probleme neprietenoase. Ideea a apărut in urma unei competiţii intre Duke University şi University of North Carolina. Găsiţi un demo la centerline.net/Flash/videos/ Game/index.html.
VIRTUAL. Ce caută Second Life in toată această poveste? Irving Wladawsky-Berger şi-a inceput discursul in Second Life şi a incheiat pe o scenă, in faţa unei audienţe formate din căteva mii de manageri de top şi IT manageri. Intre timp, a trecut din lumea virtuală in cea reală printr-o poartă foarte asemănătoare cu cea din Stargate, purtănd un tricou Mets. Wladawsky-Berger coordonează departamentul de inovaţie al IBM. Incepăd din anii â70, a orientat gigantul american către supercomputing, internet, Linux şi Second Life, printre altele. Susţine cu tărie că lumile virtuale reprezintă noul internet, pentru că sunt mult mai apropiate de felul in care omul interacţionează cu lumea: vizual. Impact 2007 s-a desfăşurat in paralel in Second Life.