În trimestrul al treilea al acestui an, românii au efectuat cumpărături cu card bancar în magazinele online româneşti în valoare de 14 milioane de euro, cu 59% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
În trimestrul al treilea al acestui an, românii au efectuat cumpărături cu card bancar în magazinele online româneşti în valoare de 14 milioane de euro, cu 59% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Conform datelor RomCard, volumul tranzacţiilor realizate cu card bancar în magazinele online româneşti în primele nouă luni a depăşit nivelul întregului an 2007, ajungând la aproape 40 de milioane de euro.
"Înregistrat o scădere a vânzărilor. Dacă, în mod normal, iulie şi august sunt considerate luni slabe pentru vânzări, în 2008, iulie a fost luna cea mai bună a anului, cu un volum de 5,2 milioane de euro", a declarat Carmen Sebe, CEO Gecad ePayment. Potrivit oficialilor companiei, aproximativ 35 de milioane de euro au fost tranzacţionate în magazinele online care folosesc soluţia ePayment.
"Criza financiară afectează mai degrabă pieţele unde comerţul electronic a ajuns deja la un nivel de maturitate şi unde clienţii cumpără produse de nişă, care în România încă nu au succes, cum ar fi produsele de lux. Acestea sunt primele lucruri la care oamenii renunţă atunci când nu au cash", este de părere Marin Mitroi, director general RomCard.
Preferinţe
În intervalul iulie-septembrie 2008, cele mai multe vânzări online au fost înregistrate de magazinele ce activează în turism şi în transporturi, urmate de cele care oferă servicii şi produse telecom. Pe poziţia a treia în clasament s-au situat magazinele din segmentul e-tail, furnizorii de produse IT fiind printre cei mai activi. Pentru ultimul trimestru, cel mai bun sezon din an, se aşteaptă creşteri de 30% de la lună la lună, urmând ca la finalul anului volumul total al tranzacţiilor prin card în magazinele online româneşti care au implementat plata online să fie de 57-60 de milioane de euro.
"La începutul anului am estimat un volum de 70 de milioane de euro, bazându-ne pe o creştere substanţială a plăţilor online pentru taxe, impozite, datorii către diverşi furnizori de utilităţi. Aceste tipuri de plăţi nu au crescut însă la nivelul pe care l-am anticipat noi, astfel încât valoarea comerţului electronic cu plata online prin card bancar se va situa probabil la nivelul de 57-60 de milioane de euro, în creştere cu 65%-70% faţă de anul trecut", a adăugat Carmen Sebe.
Potrivit reprezentanţilor companiei, factorii principali care menţin ritmul ascendent al pieţei sunt nivelul tot mai ridicat de încredere pe care publicul îl are faţă de comerţul electronic, precum şi rapiditatea cu care principalele magazine online îşi perfecţionează serviciile adresate clienţilor lor şi găsesc permanent noi modalităţi de promovare şi de creştere a vânzărilor.
"Estimări optimiste"
Păreri împărţite despre retaileri "Este o estimare optimistă. Sperăm ca ritmul de creştere a pieţei să confirme estimarea partenerilor de la GeCAD", a declarat Mădălin Durcă, Marketing Manager PCfun.ro.
Potrivit oficialilor eMAG.ro, "Pentru trimestrul IV din 2008 ne aşteptăm, din nou, la o creştere influenţată de promoţiile specifice perioadei şi de apetitul pentru cumpărături al clienţilor noştri".
Citește pe Antena3.ro