Promovarea de subvenţii prin programe de buy-back pentru produsele de electronice, asemănătoare programului "Rabla" pentru autoturisme, ar putea a stimula vânzările, care au scăzut semnificativ în ultimele luni, potrivit preşedintelui Consiliului de Administraţie al Flamingo, Dragoş Simion.
"Ar fi utilă promovarea produselor prin subvenţii buy-back similare programului «Rabla» pentru maşini, care să fie adaptat la piaţa de electronice şi electrocasnice. Ele au început să fie introduse încă de anul trecut, dar au fost finanţate de furnizori şi de retaileri. Dacă ar fi introdus un astfel de program finanţat de către stat, am putea asista la o dezvoltare ceva mai rapidă a acestei pieţe", a declarat Simion la o conferinţă despre soluţii anti-criză în retail, citat de Mediafax.
Potrivit lui Simion, sunt suficiente argumente pentru adoptarea unui astfel de program, legate de toxicitatea sau de consumul de energie electrică ale aparatelor electrice şi electrocasnice vechi.
Potrivit unui studiu al firmei de cercetare GfK, piaţa românească a bunurilor de folosinţă îndelungată (electronice, electrocasnice, telecom, IT) a scăzut în primul trimestru cu 33,4%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008, la 356 milioane de euro, aceasta fiind cea mai mică valoare din ultimii doi ani.
Flamingo estimează însă că vânzările de electronice şi electrocasnice ţ’I vor reveni în ultimul trimestru al acestui an.
Potrivit lui Simion, unul dintre sectoarele cele mai atinse a fost segmentul IT, care a înregistrat, pe unele segmente, scăderi de 60-70%, deşi consumatorii din România au nevoie de mai multe calculatoare.
"E nevoie în continare de astfel de produse.Suntem în continuare pe unul din ultimele locuri din punct de vedere al ratei de penetrare a internetului şi a calculatoarelor din Europa", a mai spus Simion.
O altă măsură care ar putea determina creşterea vânzărilor de profil ar fi reluarea creditării şi scăderea dobânzilor bancare, ţinând cont că vânzările de electronice şi electrocasnice pe credit au scăzut cu 50% în prima parte a anului, sub nivelul evoluţiei pieţei pe ansamblu.
Flamingo International a avut în primul trimestru vânzări de 100 de milioane de lei, în scădere cu circa 40% faţă de primele trei luni ale anului trecut. Retailerul a raportat în intervalul ianuarie-martie 2009 pierderi, cu un EBITDA negativ (profit înainte de deducerea taxelor, impozitelor, dobânzilor şi amortizării) de 13,6 milioane de lei.
Flamingo este listată la Bursa de Valori Bucureşti. Acţiunile companiei erau cotate, marţi, cu 0,039, în scădere cu 6,02% faţă de referinţă.
Flamingo International este listată la Bursa de Valori Bucureşti. Cel mai important acţionar al companiei este Dragoş Cincă, cu 25,19% din titluri. De asemenea, omul de afaceri Dan Adamescu a cumpărat, prin intermediul firmelor pe care le controlează - Asigurare Reasigurare Astra şi Nova Trade - mai multe pachete de acţiuni, majorându-şi participaţia la 17,5%. Din acţionariat mai fac parte şi QVT Fund (15,16%), Flanco Holding (10,59%). Totodată, omul de afaceri Alexandru Ion Ţiriac deţine o participaţie de 5,12%.
Citește pe Antena3.ro