Furnizorii de retele publice de comunicaţii electronice sau de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului au obligaţia de a transmite Autorităţii de Reglementare în Comunicaţii o notificare iniţăială privind apariţia unui incident cu impact semnificativ (incident care afectează un număr mai mare de 5.000 de conexiuni, timp de cel putin 60 de minute), potrivit unei decizii ANCOM.
Notificarea trebuie transmisă până cel târziu la ora 13:00 a zilei lucrătoare următoare celei în care a fost detectat incidentul şi trebuie să includă o serie de informaţii, precum estimarea ariei geografice afectate, a numărului de conexiuni afectate, a efectelor incidentului asupra furnizării reţelelor şi serviciilor de către alţi furnizori şi estimarea efectelor în ceea ce priveşte posibilitatea de a apela numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112.
Decizia stabileste o procedura naţionala de raportare a incidentelor de securitate cu impact semnificativ, incidente fiind considerate acele evenimente care pot afecta sau ameninţa, direct sau indirect, securitatea şi integritatea retelelor si serviciilor de comunicatii electronice la nivel naţional sau european.
Printre obligaţiile impuse în sarcina furnizorilor prin aceasta decizie se numără atât stabilirea unui sistem de management al riscului, a unui sistem de detectare a incidentelor, cât si stabilirea unei strategii proprii pentru asigurarea continuitatii furnizarii retelelor si serviciilor in cazul perturbarilor grave ale functionarii reţelei sau serviciului.