x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Piaţa monitoarelor trece de 150 milioane de euro

Piaţa monitoarelor trece de 150 milioane de euro

de Alexandru Radescu    |    14 Ian 2008   •   00:00
Piaţa monitoarelor trece de 150 milioane de euro

Anul trecut s-au vândut în România peste 900.000 de monitoare, LCD-urile reprezentând 90% din piaţă. Pentru 2008 se estimează o creştere de 10%-12% a vânzărilor, dar şi pătrunderea modelelor OLED.



Anul trecut s-au vândut în România peste 900.000 de monitoare, LCD-urile reprezentând 90% din piaţă. Pentru 2008 se estimează o creştere de 10%-12% a vânzărilor, dar şi pătrunderea modelelor OLED.

Cele mai optimiste cifre pentru piaţa românească a monitoarelor ajung la 950.000 de unităţi vândute în 2007 şi se estimează o creştere a vânzărilor de 10%-12% în acest an.

Dacă ne uităm la vânzările marilor lanţuri de retail observăm că monitoarele cu tub catodic sunt aproape de a intra "în istorie". La Flamingo, CRT-urile au reprezentat 10% din vânzările pe anul trecut în timp ce UltraPro estimează un total de 5% din vânzările pe anul în curs. La ambele companii, majoritatea vânzărilor de CRT-uri au fost prin proiectul Euro200. De asemenea, CRT-uri au fost incluse şi în echiparea telecentrelor (304 de monitoare cu tub catodic si 64 de monitoare LCD). În proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere au fost distribuite doar monitoare TFT (4.905 unităţi). Potrivit jucătorilor de pe piaţă, în trimestrul al IV-lea s-a vândut o treime din totalul monitoarelor. La eMAG.ro, de exemplu, s-au vândut 6.900 de monitoare/televizoare LCD în perioada noiembrie-decembrie, ne-a declarat Florin Pravai, Director Divizie Produs.


NOI TEHNOLOGII. Creşterea pieţei de profil pe 2008 se va contura pe măsură ce clienţii vor continua să achiziţioneze monitoare de tip LCD, pentru a înlocui produsele vechi (de tip CRT), dar şi prin lansarea pe piaţa locală "a unor produse noi şi aşteptate de multă vreme, precum monitoarele OLED", este de părere Jiri Rizek, CEO Flamingo.


Preferinţe

Pentru LG, monitoarele cu diagonala de 19 inci au fost cele mai căutate (depăşind 55% din totalul de vânzărilor), pentru BenQ modelul de succes a fost 17 inci (pentru cele mai mici preţuri dar şi pentru disponibilitatea în sisteme). Dacă la UltraPro, cea mai bine vândută marcă a fost a coreenilor de la LG, la Flamingo, brandurile de succes au fost de la NEC şi Philips. La UltraPro, valoarea medie a unui monitor LCD în anul 2007 a fost în jurul valorii de 215 dolari iar cele mai vândute modele au fost cele de 17 inci şi cele de 19 inci, spune Cătălin Butolo, marketing director. Pentru anul 2008 se preconizează menţinerea pretului mediu la acelaşi nivel, dar o migrare a achiziţiilor de monitoare de 17 inci la 19 inci şi de 19 inci la 22 inci.

×
Subiecte în articol: IT inci