La jumatatea anului, volumul comertului electronic cu plata online afisa o crestere cu 38% fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la valoarea de 109,5 milioane euro, potrivit datelor RomCard. Fireste, bucurie in toate partile (mai ales la procesatori, banci, comercianti), romanii au prins curaj si apeleaza tot mai mult la plata online cu cardul. Si totusi, la o privire mai atenta din partea jucatorilor de pe piata ies la iveala o serie de probleme de care se lovesc clientii in derularea acestor servicii. Potrivit unui studiu Netopia, 1 din 10 romani care au inceput o tranzactie online in ultimele 6 luni, nu a dus-o la bun sfarsit.
“Majoritatea celor intervievati, 82%, au abandonat o tranzactie invocand motive personale, precum neincrederea in sistemul de plata, refuzul dezvaluirii datelor private sau confundarea codului de securitate CVV2 cu PIN-ul. De cealalta parte, doar 18% au dat vina pe diverse probleme de ordin tehnic, precum terminarea bateriei la laptop sau intreruperea conexiunii la internet', a declarat Antonio Eram, CEO Netopia.
Potrivit lui Eram, 1 din 5 respondenti declara ca nu a finalizat o comanda pentru ca suma care trebuia platita pentru un produs era prea mare, ca nu aveau bani pe card sau pentru ca, pur si simplu, doar au vrut sa vada cum functioneaza sistemul de plata.
Din analiza Netopia, procesator de plati online, mai rezult\a ca 2% nu au stiut ce inseamna CVV2 (codul de securitate din trei cifre tiparit pe spatele cardului) si au introdus, in locul acestuia, PIN-ul cardului (numarul personal de identificare al cardului).