Perspectivele comertului electronic romanesc, discutate in cadrul unui workshop organizat de Vodanet, depind in mare masura de creativitatea manifestata in onlineul romanesc si de o reorientare a marketingului.
Circa 600.000 de romani se inscriu in profilul clientului-tinta al magazinelor online: au intre 24 si 37 de ani, cu studii universitare, salarii de peste 500 de euro si, lucru important, posesori ai unui card de credit. Problema principala a comertului electronic este in prezent o marketare necorespunzatoare, care nu se adreseaza acestui public, considera Madalin Matica, director DotCommerce, avertizand ca 60% din E-magazine ar putea disparea in 2007.
E-MAGAZINE
|
Bogdan Gamulescu, reprezentant al unei companii de consultanta in branding online, preconizeaza ca la sfarsitul lui 2007 vor fi peste 1.000 de E-magazine, caracteristica pietei urmand sa fie cea de nisare. Pe o harta a magazinelor online, prezentata de Gamulescu, cele mai vizibile produse sunt accesoriile de computere (se gasesc in 154 de magazine virtuale) si camerele foto (140). Exista 27 de magazine cu profil alimentar, 32 cu farmaceutice, 43 cu textile si chiar unul cu...
goblenuri. Ca distributie geografica, Bucurestiul conduce
detasat, cu peste 320 de magazine online, in rest doar centrele universitare reusind sa depaseasca pragul de 10. Ca modalitate de plata, clientii magazinelor online le prefera pe cele care accepta plata ramburs. Motivele invocate cel mai des sunt cele ale comisioanelor mari ale procesatorilor de carduri din partea magazinelor.
|