x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Previziuni - Apocalipsa dupa integrare

Previziuni - Apocalipsa dupa integrare

de Mihai Manole    |    13 Dec 2006   •   00:00
Previziuni - Apocalipsa dupa integrare

Perspectivele comertului electronic romanesc, discutate in cadrul unui workshop organizat de Vodanet, depind in mare masura de creativitatea manifestata in onlineul romanesc si de o reorientare a marketingului.

Circa 600.000 de romani se inscriu in profilul clientului-tinta al magazinelor online: au intre 24 si 37 de ani, cu studii universitare, salarii de peste 500 de euro si, lucru important, posesori ai unui card de credit. Problema principala a comertului electronic este in prezent o marketare necorespunzatoare, care nu se adreseaza acestui public, considera Madalin Matica, director DotCommerce, avertizand ca 60% din E-magazine ar putea disparea in 2007.

SUGESTII. El apreciaza ca strategiile curente de marketing bazate pe preturi cat mai scazute sunt falimentare pe termen lung. Miscarea castigatoare ar fi incercarea de fidelizare a cumparatorului. Serviciile sunt cele mai importante pentru un cumparator din mediul online, pretul fiind pe locul doi in topul criteriilor. De asemenea, sectorul care ar trebui sa fie cel mai atractiv pentru antreprenorii din spatiul virtual ar trebui sa fie cel al niselor, al ofertelor specializate.

PROBLEME. Din pacate, internetul romanesc se confrunta cu lipsa inovatiei si a initiativelor, si asta s-ar putea sa ne coste mai ales dupa aderarea la UE. Un alt neajuns al acestei piete este reprezentat de mentalitatea utilizatorilor de card. Mai putin de 10% din numarul total de carduri de pe piata sunt carduri de credit, restul fiind de debit. Din cele de debit doar 4.000 au fost activate pentru utilizare pe internet, in conditiile in care in Romania exista 8,5 milioane de posesori de carduri. Magazinele online se inmultesc intr-un ritm alert, insa numarul celor cu o activitate cu adevarat semnificativa este de circa 100.

E-MAGAZINE
Bogdan Gamulescu, reprezentant al unei companii de consultanta in branding online, preconizeaza ca la sfarsitul lui 2007 vor fi peste 1.000 de E-magazine, caracteristica pietei urmand sa fie cea de nisare. Pe o harta a magazinelor online, prezentata de Gamulescu, cele mai vizibile produse sunt accesoriile de computere (se gasesc in 154 de magazine virtuale) si camerele foto (140). Exista 27 de magazine cu profil alimentar, 32 cu farmaceutice, 43 cu textile si chiar unul cu... goblenuri. Ca distributie geografica, Bucurestiul conduce detasat, cu peste 320 de magazine online, in rest doar centrele universitare reusind sa depaseasca pragul de 10. Ca modalitate de plata, clientii magazinelor online le prefera pe cele care accepta plata ramburs. Motivele invocate cel mai des sunt cele ale comisioanelor mari ale procesatorilor de carduri din partea magazinelor.

×
Subiecte în articol: IT online