Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Cluj a amendat cu 30.000 de lei operatorul Cosmote pentru practici comerciale incorecte, după ce acesta anunţa o campanie privind alocarea a două mii de minute gratuite, dar taxa convorbirile după primele trei minute.
Şeful CJPC Cluj, Mircea Radu, a declarat azi că sancţiunile au fost aplicate în urma sesizării instituţiei de către un agent economic.
"Am aplicat o amendă de 30.000 de lei şi am dispus stoparea unei campanii media a Cosmote privind acordarea a două mii de minute pentru suporterii clujeni de fotbal. Am luat decizia de retragere a cartelelor de suport pentru campanie şi a materialelor publicitare privind promoţia din media. Este vorba despre practici comerciale incorecte şi am fost sesizaţi de un agent economic despre acest caz", a afirmat Radum citat de corespondentul Mediafax.
Potrivit acestuia, operatorul de telefonie mobilă nu oferea, de fapt, două mii de minute gratuite, ci doar în jur de 660, întrucât practică taxarea convorbirilor după primele trei minute.
"Cosmote practică taxarea primelor trei minute, indiferent dacă se vorbeşte un minut sau o secundă, iar minutele din promoţia derulată sunt, de fapt, mult diminuate, circa 660 în loc de două mii. Operatorul a atras clienţi prin cele două mii de minute, dar oferă mult mai puţine", a explicat şeful CJPC Cluj.
Cosmote contestă
Cosmote România vrea să conteste amenda şi susţine că oferta promoţională pentru care este sancţionată a fost prezentată transparent şi corect.
"Compania consideră că a comunicat oferta sa într-o manieră transparentă şi corectă şi aşteaptă ca autorităţile relevante să se pronunţe pe acest subiect. Cosmote România intenţionează să conteste acţiunile întreprinse de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Cluj".
Informaţii false
Oficialul CJPC a precizat că operatorul Cosmote a mai derulat o promoţie pe site-ul propriu privind faptul că un client primeşte banii înapoi pentru convorbirile întrerupte în zone fără semnal, însă acest lucru este o clauză prevăzută în contract.
"Această ofertă este făcută cu scopul inducerii în eroare a consumatorului şi prezintă un drept al consumatorului prevăzut în contract ca pe o favoare. Operatorul a difuzat şi informaţii false de natură a determina consumatorul să ia o decizie de achiziţionare a unor cartele de telefonie mobilă", a spus şeful CJPC Cluj.
Citește pe Antena3.ro