Agenţia de evaluare financiară Moody's Investors Service a revizuit în scădere, cu o treaptă, ratingul atribuit Vodafone Group Plc, după ce al doilea mare operator de telefonie mobilă din lume a cheltuit miliarde de euro pentru a se extinde în Spania şi Germania, transmite Bloomberg.
Moody's a retrogradat ratingul pentru datoriile Vodafone de la 'A3' la 'Baa1', pe fondul scăderii veniturilor pe unele din cele mai mari pieţe ale companiei britanice şi în urma achiziţionării unor operatori de cablu din Europa.
'Retrogradarea reflectă aşteptările noastre referitoare la profilul financiar al Vodafone, care va rămâne slab în următorii doi-trei ani', se arată în comunicatul Moody's.
Matt Morgan, purtător de cuvânt al Vodafone, a refuzat să comenteze decizia agenţiei de evaluare financiară.
Este pentru prima dată din 2007 când Moody's atribuie Vodafone un rating sub nivelul 'A3'.
Folosind banii obţinuţi anul acesta în urma vânzării participaţiei de 45% în Verizon Wireless, Vodafone a acceptat să cheltuiască aproape 18 miliarde de euro pentru cumpărarea celui mai mare operator de cablu din Spania, Ono, şi a companiei germane Kabel Deutschland Holding AG - operator de televiziune prin cablu, care oferă servicii de telefonie fixă şi servicii de acces la Internet.
În iunie, Moody's a plasat sub revizuire, pentru o posibilă retrogradare, ratingul 'A3' atribuit Vodafone, pe fondul estimărilor că preluarea Ono va creşte gradul de îndatorare al companiei.
Agenţia de evaluare estimează că, în următorii ani, fluxul de numerar al Vodafone va fi supus la presiuni din cauza programului de investiţii al companiei. În opinia celor de la Moody's, acest accent pe investiţii ar putea deveni un avantaj competitiv important pentru Vodafone, însă rezultatele vor fi vizibile doar pe termen mediu şi lung. Între timp, din cauza concentrării investiţiilor pe Europa, o mare parte din fluxul de numerar al Vodafone va fi generat pe pieţele emergente, în principal în India şi Africa de Sud, care sunt expuse unei volatilităţi valutare mai mari decât pieţele din Europa Occidentală. Vodafone are divizii în 30 de ţări de pe cinci continente şi peste 50 de reţele partenere în întreaga lume. Vodafone România, o divizie a Vodafone Group Plc., a ajuns la 8.315.389 clienţi, la data de 31 decembrie 2013, ceea ce reprezintă o creştere cu 132.466 de clienţi, faţă de trimestrul anterior. (Agerpres)