x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Vodafone devine jucător important pe piaţa globală a serviciilor auto

Vodafone devine jucător important pe piaţa globală a serviciilor auto

16 Iun 2014   •   14:04
 Vodafone devine jucător important pe piaţa globală a serviciilor auto

Vodafone, al doilea mare operator de telefonie mobilă din lume, a anunţat azi achiziţionarea companiei italiene Cobra Automotive Technologies pentru 145 milioane de euro (197 milioane de dolari), ca parte a strategiei sale de a conecta dispozitivele mobile în sectorul auto, în cel de îngrijire a sănătăţii, în domeniul energiei şi al transporturilor, transmite Reuters.

Compania, ca şi alţi operatori de telefonie mobilă, caută să se extindă în aşa numita industrie M2M. Prin serviciul Machine to Machine (M2M), Vodafone oferă posibilitatea clienţilor să utilizeze dispozitive inteligente ce permit transmiterea de informaţii la intervale de timp prestabilite, fără intervenţie umană şi folosind reţeaua proprie. 

Cobra este furnizor de tehnologie de securitate, urmărirea traseelor prin GPS şi soluţii de telecomunicaţii integrate în maşini.

'Tranzacţia dintre Vodafone şi Cobra va crea un nou furnizor global de servicii auto. Intenţionăm să investim în această afacere pentru a le oferi clienţilor noştri din sectorul auto şi de asigurări o gamă completă de servicii', a declarat directorul programului M2M al Vodafone, Erik Brenneis.

Vodafone a anunţat în februarie finalizarea celei de-a treia mari tranzacţii încheiată vreodată în sectorul corporatist - vânzarea participaţiei de 45% deţinută la Verizon Wireless -, cel mai mare operator de telefonie mobilă din SUA, pentru 130 de miliarde de dolari. Cu banii obţinuţi, Vodafone intenţionează să demareze o nouă fază de investiţii, denumită 'Project Spring', pentru a acoperi 90% din principalele sale pieţe europene cu servicii 4G, Internet de mare viteză şi pentru a dezvolta reţeaua de fibră optică la preţuri sustenabile până în 2016. 

Vodafone are divizii în 30 de ţări de pe cinci continente şi peste 50 de reţele partenere în întreaga lume. Vodafone România, o divizie a Vodafone Group Plc, a ajuns la 8.315.389 clienţi, la data de 31 decembrie 2013, ceea ce reprezintă o creştere cu 132.466 de clienţi, faţă de trimestrul anterior. (Agerpres)



×