Publicatii de traditie si "greutate" se inghesuie sa achizitioneze companii care activeaza on-line. Pe sume de sute de milioane de dolari, trusturi media cumpara firme de pe Internet care pot scoate din publicitatea on-line venituri mari.
ALEXANDRU RADESCU
|
OPORTUNITATE. Si presa tiparita tinteste publicitatea pe Internet |
Prestigioasa publicatie The New York Times a cumparat About.com, o companie care furnizeaza pe Internet informatii din lumea financiara, tehnologie, sport, shopping, hobby etc. Conform USA Today, suma platita de catre trustul media Editurii Primedia (detinatorul About.com) a fost de 410 milioane de dolari. Cash.
Toamna trecuta, Dow Jones & Co (editorul The Wall Street Journal) a cumparat pe suma de 519 milioane de dolari MarketWatch, editor financiar on-line. In decembrie 2004, The Washington Post Co. a cumparat de la Microsoft populara publicatie on-line Slate.
RESURSELE INTERNETULUI. Trustul Times detine pe Internet peste 40 de site-uri, ceea ce le aduce in jur de 13 milioane de vizitatori pe luna. About.com "se lauda" cu 22 milioane de vizite, lunar. Achizitionarea acestei companii ar putea duce la o crestere considerabila a veniturilor Times din publicitate on-line. Oficialii trustului de presa spera ca prin aceasta achizitie, compania sa ajunga pe locul 12 pe Internet, intr-un clasament realizat dupa numarul de accesari. De asemenea, About.com va prezenta si "produsele" New York Times, detinatorul unui lant de publicatii (cu versiuni tiparite si electronice).
De altfel, in clipa cand si-a prezentat bilantul pe trimestrul IV al anului trecut, Times a anuntat ca veniturile din publicitatea pe Internet reprezinta 30% din total.
Intr-o conferinta care a avut loc luna trecuta, unul dintre directorii comerciali ai trustului media a tinut sa declare ca veniturile din publicitatea on-line reprezinta un "sector strategic" pentru companie. Si alte companii au fost interesate de achizitionarea About.com, intre care Google, Times Warner, Yahoo! sau Jeeves.
ALTII LA RAND. Se pare ca urmeaza si alte achizitii. Printre numele care sunt vehiculate spre cumparare de catre trusturi media se regasesc site-ul de stiri financiare TheStreet.com, reteaua CNET, care se ocupa cu informatii din domeniul IT, precum si iVillage, destinat publicului feminin. Analistii din domeniu considera ca CNET si iVillage pot atrage destul de multa publicitate deoarece se adreseaza unei audiente specifice.
PROFIT DIN PUBLICITATE
|
Profitul companiei Yahoo, operatorul celui mai vizitat portal Internet din lume, se triplase in trimestrul al treilea din 2004, fata de aceeasi perioada a lui 2003, datorita cresterii veniturilor din publicitate si a achizitiei firmei Ouverture Services. Compania a inregistrat un profit net de 253,3 milioane de dolari, avans care reflecta contributia companiei Ouverture (specializata in servicii de marketing pentru companiile care desfasoara afaceri on-line), preluata de Yahoo in octombrie 2003, pentru 1,63 miliarde de dolari. Fara contributia Ouverture, profitul Yahoo ar fi fost de 124 de milioane dolari.
|