x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

14 miliarde de lei tocate în 785 de kilometri de drumuri

0
Autor: Iulia Barbu 12 Sep 2011 - 21:00
14 miliarde de lei tocate în 785 de kilometri de drumuri
Vezi galeria foto


16 miliarde de lei reprezinta valoarea investitiilor pe 2009 si 2010 ale Mi­nisterului Transporturilor. Din aceasta suma, 14 miliarde de lei este bugetul care a revenit Companiei de Drumuri, restul de 2 mi­liarde fiind alocati CFR-ului si sectorului naval. Din cele 14 miliarde, 12 reprezentau numai facturile pentru Autostrada Transilvania. Potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Transporturilor, in 2009, cu intreg bugetul blocat in contractul Bechtel, au mai ramas bani pentru reabilitarea si modernizarea a 133 de kilometri de drum national. Au mai fost reparate si cateva poduri, in jur de sapte. Odata renegociat contractul cu Bechtel, cele 12 miliarde de lei au fost folosite pentru contractarea celor opt loturi din coridorul au­tostrazii Nadlac – Sibiu. De altfel, din Au­tostrada Transilvania au fost inaugurati doar 52 de kilometri, intre Turda si Gilau, tronson care ne-a costat jumatate din suma alocata intregului proiect Bechtel – aproape 1,5 miliarde de euro. Peste 3 miliarde de lei, bani de la Banca Europeana de Investitii, au intrat in modernizarea a 652 de kilometri de drumuri na­tionale: DN 66, DN 6, DN 1. In total, alaturi de mo­dernizarile realizate din bani de la buget, 785 de kilometri de drum national au fost reabilitati. Din cele 3 miliarde de lei, fonduri nerambursabile, alocate CFR-ului s-au platit doua reabilitari de cale ferata. Vorbim de aproximativ 131 de kilometri de cale ferata intrati in reabilitare.

Ministerul Transporturilor a investit 16 miliarde de lei, in perioada 2009 -2010, bani de la bugetul de stat, in reabilitari si modernizari de drumuri nationale, in infrastructura CFR sau in transportul naval. Din aceasta suma, Compania de Drumuri a pri­mit cei mai multi bani – 14 miliarde de lei. Potrivit datelor publicate pe site-ul Ministrului Transporturilor, cea mai mare pare din suma ar fi trebuit alocata Autostrazii Transilvania. Astfel ca Bechtel ar fi trebuit sa primeasca 12 miliarde de lei pentru sectiunea de autostrada Brasov – Cluj – Bors, tronsonul Campia Turzii – Gilau. Practic, aproape tot bugetul Companiei, mai putin 2 miliarde de lei, ar fi urmat sa fie investit in marele contract Bechtel. In cei sapte ani de santier, din Autostrada Transilvania au fost inaugurati doar 52 de kilometri, intre Turda si Gilau. Acesta este, de altfel, singurul tronson fina­lizat din cele opt tronsoane ale intre­gului proiect. Bucata de autostrada ne-a costat jumatate din suma alocata intregului proiect – aproape 1,5 miliarde de euro.

Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a precizat de altfel in ne­nu­ma­ra­te randuri ca bugetul Companiei era in proportie de peste 70% alocat lu­crarilor la Autostrada Transilvania. Renegocierea contractului cu Be­chtel a adus contractul in standardele de pret care sunt impuse tu­tu­ror constructorilor de autostrazi din tara. Astfel ca, pentru cei 64 de ki­lo­metri dintre Suplacu de Barcau si Bors, s-a stabilit o limita de 6-7 mili­oa­ne de euro pe kilometrul de autostrada.

Potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Transporturilor, in 2009, cu intregul buget blocat in Autostrada Transilvania, au mai ramas bani pentru reabilitarea si modernizarea a 133 de kilometri de drum national. S-au dat astfel bani pentru DN1, pentru sporirea capacitatii de circulatie pe centura de vest a Ploiestiului sau alte portiuni de drumuri nationale din tara. Au mai fost reparate si ca­teva poduri, in jur de sapte.

Mai departe, in jur de 5 miliarde de lei, reprezinta banii proveniti din credite nerambursabile pe care i-a avut la dispozitie Ministerul Tran­sporturilor. Din aceasta suma, CNADNR a primit 2 miliarde de lei, iar sectorul feroviar 3 miliarde de lei.

Practic, abia in 2010 s-au finali­zat o parte din proiectele incepute pe fondurile ISPA in urma cu trei sau poate chiar patru ani. Vorbim astfel de cei 23 de kilometri de centura ai Sibiului, inceputi in 2006 si finalizati anul trecut, de reabilitarea a doua loturi din DN 6 – Drobeta Turnu-Severin – Lugoj, de constructia variantei de ocolire Lugoj, precum si largirea la patru benzi a DN 5 Bu­curesti – Giurgiu si varianta ocolitoare pentru Adunatii Copaceni. Din cele 3 miliarde de lei, fonduri eu­ro­pene nerambursabile, alocate CFR-ului s-au platit doua reabilitari de cale ferata. Vorbim de 131 de kilometri ai liniei de cale ferata Bucuresti – Lehliu – Fetesti, patru statii (Bucuresti Baneasa, Pantelimon, Pasarea, Branesti) si doua poduri, dar si de sectiunea de cale ferata Campina – Brasov.

Mai departe, din credite rambursabile, au fost finantate reabilitari de drumuri nationale. Peste 3 mi­liarde de lei, bani de la Banca Europeana de Investitii, au intrat in mo­dernizarea a 652 de kilometri de drumuri nationale: DN 66, DN 6, DN 1. Centura Timisoarei a primit, in 2010, 87 de milioane de lei din Fonduri JBIC.

In acest an, o data cu rectificarea bugetara, Ministerul Transporturilor va cere Guvernului sa modifice bugetul CNADNR prin cresterea sumelor pentru investitii cu 26% fata de nivelul stabilit la inceputul anului, de la 6,02 miliarde lei la 7,59 miliarde lei. Principalele proiecte propuse spre finantate sunt autostrazile Transilvania si Bucuresti – Ploiesti.

"Principalele proiecte pentru care au fost suplimentate prevederile bugetare sunt: autostrada Brasov – Cluj – Bors (335 milioane lei); autostrada Bucuresti – Brasov (291,8 milioane lei); varianta de ocolire a Municipiului Timisoara (54,4 mi­lioane lei). De asemenea, a fost suplimentata prevederea bugetara afe­renta activitatii de intretinere a infrastructurii rutiere cu suma de 166,64 milioane lei. Mentionam ca toate aceste suplimentari au avut la baza in primul rand realocari de fonduri in cadrul bugetului aprobat, la care s-a adaugat suplimentarea de 270 mi­lioane lei urmare a rectificarii prin OG nr. 10/2011", se arata in nota de fundamentare a unui proiect de HG elaborat de Ministerul Transporturilor.

Totodata, conform scrisorii cu FMI, bugetul CNADNR a fost suplimentat cu 35 milioane lei pentru extinderea sistemului informatic de emitere si control a rovinietei. De asemenea, in buget a fost introdus un nou capitol, "Despagubiri civile", cu suma de 1,81 milioane lei pentru plata despagubirilor pentru exproprierile necesare constructiei centurii de ocolire Cluj Nord-Est.

Bugetul rectificat prevede majorate alocatiei bugetare cu 41%, de la 3,92 miliarde lei la 5,53 miliarde lei. Sumele suplimentare reprezinta cofinantarea necesara imprumuturilor sau fondurilor nerambursabile. Veniturile CNADNR ar urma sa fie de 1,612 miliarde lei, usor mai mari fata de nivelul stabilit anterior, de 1,596 miliarde lei.


 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Răfuielile din interiorul Poliției ne ucid pe noi 

Răfuielile din interiorul Poliției ne ucid pe noi 
Galerie Foto De la scandalul “Polițistul pedofil” asistăm la un război deschis în Poliția Română. Cu toate armele pe masă și cu toate ingredientele: filmări, operațiuni de filaj, informații pe surse, controale,...

UDMR, ventuză bugetară cu statut dublu

UDMR, ventuză bugetară cu statut dublu
32 de milioane de lei este subvenția pe care a încasat-o, anul trecut, UDMR de la statul român. Este de aproape două ori mai mare decât cea primită de USR, partid care a obținut de trei ori mai multe voturi din pa...

Uluitoarele afaceri ale contabililor de partid și de stat

Uluitoarele afaceri ale contabililor de partid și de stat
Sub aripa lui Ludovic Orban, instituțiile guvernamentale au devenit un fel de “plantație” pentru cei mai apropiați oameni ai fostului premier. Unul dintre vârfurile acestei relații de prietenie este...

S-a calculat cât costă somnul de 10 ani al lui Flutur

S-a calculat cât costă somnul de 10 ani al lui Flutur
Galerie Foto Modernizarea Drumului Talienilor, anunțată cu surle și trâmbițe încă din 2010, va ajunge să coste dublu, deși nu s-a finalizat nici măcar un kilometru de drum. Drumul județean care leagă comuna Mălini de jud...

Trenul spre Otopeni, bucuria copiilor. „Vedem avioanelee! Data viitoare ne urcăm și în ele?”

Trenul spre Otopeni, bucuria copiilor. „Vedem avioanelee! Data viitoare ne urcăm și în ele?”
Galerie Foto Legătura feroviară dintre Aeroportul Henri Coandă și Gara de Nord a fost dorită imediat după Revoluție, când traficul de pe Otopeni a crescut semnificativ. Au trecut 30 de ani cu studii de fezabilitate, proiecte...

Generalul sufragerist Oprea își joacă averea la ruleta politică

Generalul sufragerist Oprea își joacă averea la ruleta politică
Galerie Foto Fost vicepremier pe probleme de siguranță națională și ministru de Interne, generalul Gabriel Oprea și-a cheltuit mai bine de jumătate din veniturile realizate în ultimul an fiscal, pe campania electorală...

Cei patru români nevinovați care au speriat Anglia. Povestea jafului de 50 de milioane de lire sterline

Cei patru români nevinovați care au speriat Anglia. Povestea jafului de 50 de milioane de lire sterline
Galerie Foto Într-una dintre cele mai bine păzite zone de pe planetă, o bandă de hoţi a dat lovitura: peste 50 de milioane de lire sterline. Se întâmpla în decembrie 2019, la Londra, în cartierul Kensington. La câţiva...

Cât costă câinele de pază al liberalilor

Cât costă câinele de pază al liberalilor
Galerie Foto Compania de pază a unui fost director adjunct din cadrul Agenției Naționale de Îmbunătățiri Funciare, membru al Partidului Național Liberal, a primit de la instituțiile aflate în subordinea Ministerului de...

O rușine pentru România: Legea „Să moară campionii”

O rușine pentru România: Legea „Să moară campionii”
Peste 100 de foşti mari sportivi şi antrenori, care au adus glorie României la cele mai importante competiţii olimpice, mondiale şi europene, au ajuns acum bătaia de joc a statului, care îi umileşte în cel mai...

Sinteștiul s-a pronunțat la mișto: „Ja cua spitala da te vaccinisava”

Sinteștiul s-a pronunțat la mișto: „Ja cua spitala da te vaccinisava”
Galerie Foto În marginea Bucureștiului există o zonă liberă de Covid. Aici, lumea nu poartă mască, de distanțare socială nici n-a auzit. Ba chiar, acum ceva zile, a fost paranghelie mare cu „dans și pupat în bot”....

Povestea romanului Clipa. Dialogul incredibil dintre Nicolae Ceauşescu şi autorul Dinu Săraru

Povestea romanului Clipa. Dialogul incredibil dintre Nicolae Ceauşescu şi autorul Dinu Săraru
Galerie Foto Romanul Clipa a apărut în 1976, la doi ani după precedenta operă a lui Dinu Săraru, „Nişte ţărani”. Primite cu entuziasm de public şi reticenţă de autorităţi, atât cartea, cât şi filmul au o poveste...

Cu ce se ocupă, la pensie, un „greu” al sistemului judiciar

Cu ce se ocupă, la pensie, un „greu” al sistemului judiciar
Galerie Foto Fost procuror general al României, schimbat din funcție odată cu fuga lui Omar Hayssam, Ilie Botoș a intrat puternic în afaceri, asociindu-se cu cel puțin două personaje extrem de cunoscute în zona adiacentă...

Achiziție mai puțin obișnuită de la un furnizor controlat de apropiații lui SOV

Achiziție mai puțin obișnuită de la un furnizor controlat de apropiații lui SOV
Galerie Foto O achiziție mai puțin obișnuită s-a derulat la mijlocul lunii ianuarie, când Compania Națională Nuclearelectrica SA a anunțat atribuirea unui contract prin care a cumpărat nu mai puțin de 92 de veste...

Încăierare pe AUR. Partidul-minune, acuzat că „a ajuns să fure de la țigani”

Încăierare pe AUR. Partidul-minune, acuzat că „a ajuns să fure de la țigani”
Galerie Foto Scandal la vârful partidului AUR – Alianţa pentru Unirea Românilor. Preşedintele George Simion este acuzat de furt şi înşelăciune de către reprezentanţii romilor. Alecu Ionel, preşedintele Alianţei...

„Naşterea naturală face bine şi mamei, şi bebeluşului”

„Naşterea naturală face bine şi mamei, şi bebeluşului”
Galerie Foto Interviu cu medic primar Ciprian Cristescu, şef de secţie la Maternitatea Giulești   Încă nu s-a limpezit concluzia la polemica este bine să naşti natural sau prin cezariană. Ca să lămurim...
Serviciul de email marketing furnizat de