Parfumuri tomnatice, parfumuri ce amintesc de vară, parfumuri pentru anumite sărbători sau ocazii... Dar de un parfum care să vă amintească de locul de baştină ori de anii copilăriei, ce spuneţi?
Nu mulţi sunt cei din afacerea cu parfumuri care ar încerca să vă vândă aşa ceva. Marea majoritate a fragranţelor se află între aceleaşi graniţe ale aromelor de zeci de ani: arome florale, citrice, lemnoase, şi câte puţin din fiecare atunci când vine vorba de parfumurile vedetelor. Două întreprinzătoare din New York, Samantha Sherwin şi Sasha Bertran, s-au gândit însă că nu e nimic mai impersonal decât să porţi parfumul-semnătură al altei persoane, aşa că vor să creeze parfumuri care să reprezinte locuitorii întregii Americi, stat cu stat.
Povestea lor a început pe când lucrau în cadrul unei companii de distribuţie de parfumuri. Luau prânzul împreună şi se gândeau ce ar mai putea să fie atractiv pentru clienţi, când, într-o zi, Sherwin, care locuise în California, menţionă că loţiunile solare îi aduc mereu aminte de coastele însorite, indiferent unde s-ar afla. Amândouă şi-au dat seama că, pe măsură ce trece timpul, oamenii tind tot mai mult să se îndepărteze de aromele artificiale şi lipsite de personalitate din industria parfumului şi să se îndrepte mai degrabă spre arome simple, cotidiene, care trezesc îi ei emoţia unor momente fericite din viaţa. Şi cum astfel de fragranţe nu prea se găseau pe piaţă, s-au gândit să le creeze chiar ele. Aşa a pornit proiectul intitulat United Scents of America (Aromele Unite ale Americii), care, aşa cum sugerează şi numele, vrea să reunească în sticluţe de parfum aromele reprezentative ale tuturor celor 50 de state americane.
Deocamdată, proiectul numără 5 parfumuri: New Jersey, New York, Texas, Florida şi California, dar proiectul este încă în desfăşurare. Pe reţelele de socializare, Sacha şi Sherwin adună păreri, idei, gânduri, dorinţe ale americanilor din restul statelor şi speră să creeze parfumuri care să-i caracterizeze pe locuitorii întregii regiuni. "Avem discuţii cu persoane din mai multe zone ale statului. După aproape 100 de întrebări, extragem răspunsurile cel mai des întâlnite şi apoi mergem în laborator şi încercăm să dezvoltăm următoarea fragranţă. Suntem printre puţinii parfumeri care încearcă să-şi asocieze produsul cu o amintire. Vrem ca toţi cei care folosesc parfumurile noastre să-şi aducă aminte de copilărie, de o vacanţă preferată, de statul în care s-au născut sau de orice altă perioadă specială din viaţa lor pe care o pot asocia cu un loc anume", spune Sherwin.