x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Autostrada Soarelui – zero kilometri în doi ani

0
Autor: Elena Stan 09 Iul 2009 - 00:00
Autostrada Soarelui – zero kilometri în doi ani Jurnalul foto/


În ultimii doi ani, Autostrada Soarelui nu a avansat cu nici un milimetru. Ultimul tronson, respectiv Drajna - Feteşti, în lungime de 36,8 kilometri, a intrat în circuit în mai 2007. Deşi în teren nu se vede nimic, reprezentanţii CNADNR spun că lucrările au avansat foarte mult, însă din birou. Construcţia tronsonului Cernavodă - Constanţa, care ar face ca A2 să fie completă, demarează într-o lună, spun optimişti reprezentanţii CNADNR.

Cu toate că de doi ani şoferii nu văd nici un kilometru nou de asfalt pe Autostrada Bucureşti - Constanţa, drumarii susţin că în acest timp au fost realizate tot felul de demersuri meticuloase în vederea finalizării autostrăzii către mare. "Deşi nu se vede în teren ceea ce s-a realizat în perioada 2007-2009, în vederea finalizării Autostrăzii Soarelui, să ştiţi că s-au făcut foarte multe proceduri premergătoare în acest sens.

E nevoie de foarte multe avize şi autorizaţii pentru demararea lucrărilor propriu-zise, iar toate acestea se fac în timp. Să nu mai spun de problemele pe care le întâmpină Compania Naţională de Drumuri în vederea derulării lucrărilor. Au fost descoperite 70 de situri arheologice pe tronsonul Cernavodă - Constanţa, au apărut ceva împroprietăriri care au ajuns pe la Direcţia Naţională Anticorupţie, mai sunt tot felul de cereri din partea primăriilor din zonă, care vor să se mute de pe stânga pe dreapta sau invers, şi tot aşa. Nimeni nu ne ajută să facem autostrăzi, însă toată lumea ne critică", explică Adrian Ionescu, şeful Direcţiei de infrastructură şi concesiuni din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).

Acesta susţine că lucrările de execuţie pentru finalizarea Autostrăzii Soarelui vor demara într-o lună. "Lucrările la tronsonul Cernavodă - Medgiadia vor demara garantat într-o lună, iar la câteva săptămâni după vor trece la fapte şi constructorii tronsonului Medgidia - Constanţa. Acest lucru este posibil chiar dacă nu au fost finalizate exproprierile deoarece a fost prevăzut în contract punerea la dispoziţia constructorului a 100 de loturi de teren în vederea demarării lucrărilor", adaugă Adrian Ionescu.

CONSTRUCTORI
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a semnat în luna martie contractele de realizare a tronsoanelor Cernavodă - Medgidia şi Medgidia - Constanţa.

"Autostrada Cernavodă - Constanţa va fi finalizată până la începerea sezonului estival din 2011, contractele pentru realizarea porţiunilor de autostradă Cernavodă - Medgidia şi Medgidia - Constanţa fiind semnate deja de Compania de Drumuri. Constructorii mai au de definitivat nişte proiecte tehnice şi, în maxim 2-3 luni, vor începe lucrările", declara Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, la 10 martie.

Până atunci, turiştii care merg pe litoral ştiu că trebuie să se înarmeze cu foarte multă răbdare deoarece nefinalizarea Autostrăzii Soarelui face ca drumul de câţiva zeci de kilometri rămaşi până la mare să fie un adevărat calvar, mai ales în weekend.

LUCRĂRI
Ultima parte a A2, tronsonul Cernavodă - Constanţa, în lungime de 51 de kilometri a fost împărţit în două, Cernavodă - Medgidia şi Medgidia - Constanţa. Primul tronson, Cernavodă - Medgidia, de 19 kilometri, va fi realizat de compania franceză Colas şi are o valoare de circa 180 milioane euro. Din suma totală, 71%, respectiv 128 de milioane de euro sunt asigurate de Banca Europeană de Investiţii, iar restul de 53 de milioane de euro reprezintă contribuţia României.

Potrivit declaraţiilor ministrului Berceanu, autorităţile sunt în discuţii cu Uniunea Europeană pentru a obţine 45 milioane euro din fonduri nerambursabile alocate României pentru a acoperi o parte din cele 53 de milioane euro contribuţia noastră. Termenul de finalizare a acestui tronson este de 24 de luni, deci "înainte de sărbătorile de Paşti din 2011" trebuie încheiate lucrările. Potrivit proiectului, pe acest tronson sunt incluse construirea a două pasaje peste autostradă şi 12 viaducte.

Cel de-al doilea tronson, Medgidia - Constanţa, cu o lungime de 32 de kilometri, va fi construit de consorţiul format din companiile Anstaldi&Max Boegl. Proiectul include construirea a patru pasaje, două viaducte, două poduri şi a unui nod rutier. Valoarea contractului este de 168 milioane euro, din care 71% fonduri de la BEI şi 29% contribuţia României. Circa 85% din contribuţia României provine de la UE. În aceste condiţii, suma cu care contribuie ţara noastră la acest tronson se ridică la circa 7 milioane euro.




Şi acest tronson de autostradă are ca termen de finalizare 24 de luni de la demararea lucrărilor. De asemenea, Berceanu a precizat că centura oraşului Constanţa va fi realizată de consorţiul FCC cu Anstaldi în 36 de luni. Valoarea acestui contract este de 437.840.505,02 lei fără TVA, echivalentul a 144.730.611 euro cu TVA.

SANCŢIUNI NOI PENTRU CONSTRUCTORI
Berceanu a subliniat că pentru prima dată au fost semnate contracte prin care CNADNR are posibilitatea să amendeze constructorul cu o sumă de până la 50.000 de lei pentru nerespectarea termenelor intermediare.

"O dată la 3 luni, CNADNR poate verifica progresul lucrărilor şi, în cazul nerespectării termenelor, constructorii pot fi amendaţi cu 50.000 de lei (n.n. mare şi drastică sancţiune!). Tot cu astfel de sume pot fi penalizaţi dacă nu sunt respectate condiţiile managementului de trafic în zonă",  a spus Berceanu. Alte modalităţi de penalizare se referă la aplicarea unor amenzi pentru întârzieri de până la 0,005% pe zi din valoarea contractelor.

Berceanu a spus că vechea metodă permitea constructorilor să câştige o licitaţie venind cu preţul cel mai mic, care de altfel nu putea fi respectat, iar, ulterior, solicitau cereri de mărire cu 50% din preţul anunţat la licitaţie. "În prezent, avem posibilitatea să reziliem unilateral contractele cu constructorii de autostrăzi dacă nu îţi respectă termenele, fără să fim daţi în judecată", a precizat Berceanu.

 

Construcţie în ritm de melc
Tronsonul Feteşti - Cernavodă a fost construit înainte de Revoluţie şi cuprinde spectaculosul pod care dublează podul construit de Anghel Saligny. Lipsa banilor a determinat autorităţile să suspende lucrările de realizare a autostrăzii în perioada 1990-1999. Primele trei tronsoane ale autostrăzii dintre Bucureşti şi Constanţa, cunoscută sub numele de Autostrada Soarelui, au fost deschise circulaţiei în 2004, finanţarea fiind asigurată de BEI. Mai exact, sectorul Bucureşti - Fundulea, de 26,5 kilometri, şi sectorul Fundulea - Lehliu, de 29,2 kilometri, au fost date în folosinţă la 4 iunie 2004.

Valoarea finală a lucrărilor a fost mult mai mare decât cea din contractul iniţial din cauza scumpirii materialelor şi a modificărilor din studiul de fezabilitate aduse pe parcursul lucrărilor. Astfel, tronsonul Bucureşti - Fundulea a ajuns de la 40 de milioane de euro la 57,3 milioane euro, iar pentru Fundulea - Lehliu s-a plătit 87 milioane euro faţă de 68 de milioane de euro, valoarea cerută iniţial. Lucrările la al treilea tronson, Lehliu - Drajna, au fost încheiate la 16 noiembrie 2004, cei 42 de kilometri de autostradă necesitând o investiţie dublă faţă de valoarea iniţială a contractului, ajungând la 93,7 milioane de euro de la 48 de milioane de euro.

Sectorul de autostradă Drajna - Cernavodă a fost împărţit în două tronsoane, respectiv Drajna - Feteşti şi Feteşti - Cernavodă. inanţarea a fost asigurată de ISPA în proporţie de 75%, iar de la bugetul de stat s-a asigurat 25% din sumă. Valoarea totală a lucrărilor a fost de circa 110 milioane de euro. Tronsonul Feteşti - Cernavodă a fost dat în folosinţă în iunie 2006, iar cel dintre Drajna şi Feteşti în mai 2007. Pe tronsonul Bucureşti - Drajna nici un tronson de autostradă nu mai este în garanţie. Fiecare guvern a "tras" de autostradă să o inaugureze electoral, astfel încât la unele porţiuni s-a tăiat panglica şi s-au sfinţit lucrările de câteva ori.

Citeşte mai multe despre:   special,   lucrările,   milioane,   autostradă,   kilometri,   lucrărilor,   constanta,   valoarea,   cernavoda,   medgidia,   tronson,   medgidia constanţa,   medgidia constan

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Bazele de date ale deținuților din România, rescrise de o firmă care a dezvoltat, pentru OMS, platforma de distribuție a vaccinurilor anti-COVID

Bazele de date ale deținuților din România, rescrise de o firmă care a dezvoltat, pentru OMS, platforma de distribuție a vaccinurilor anti-COVID
Galerie Foto Compania deținută de omul de afaceri Mihai Matei, președinte al Asociației Patronale a Industriei de Software și Servicii, a primit, recent, de la Administrația Națională a Penitenciarelor un contact de peste...

Dezvoltarea capacităților de producție în industria alimentară trebuie să devină prioritară

Dezvoltarea capacităților de producție în industria alimentară trebuie să devină prioritară
Interviu cu Valeriu Tabără, președintele Academiei de Științe Agricole și Silvice „Gheorghe Ionescu-Șișești” Fără capacități de prelucrare a materiei prime, valoarea producției în anul...

Polițiștii din Argeș - supărați pe sindicatul de la București și pe legile care le mănâncă banii

Polițiștii din Argeș - supărați pe sindicatul de la București și pe legile care le mănâncă banii
Conflict între polițiști și sindicaliști, în Argeș. Oamenii legii le cer socoteală celor care îi reprezintă. Un ofiţer din cadrul Secţiei 4 Poliţie Piteşti a postat un mesaj public în care își arată dez...

Miniștrii Guvernului Ciucă locuiesc într-un hectar de case, dețin 343.000 de metri pătrați de pământ și au în conturi câteva milioane de euro

Miniștrii Guvernului Ciucă locuiesc într-un hectar de case, dețin 343.000 de metri pătrați de pământ și au în conturi câteva milioane de euro
Galerie Foto Cabinetul PNL-PSD-UDMR, condus de generalul Nicolae Ciucă și căruia, mâine, Parlamentul României îi va acorda votul de învestitură, este putred de bogat, pe persoanele fizice care îl compun. Cei 23 de membri ai...

Roman: Rotația premierilor PNL și PSD, în baza unui gentlemen's agreement

Roman: Rotația premierilor PNL și PSD, în baza unui gentlemen's agreement
Ministrul desemnat al Digitalizării, Florin Roman susține că PNL și PSD mai au de lucrat la capitolul încredere. El mai spune că rotația premierilor se va produce în baza unui gentlemen's...

Alexandru Odobescu, o moarte învăluită în misterul unui amor cu năbădăi

Alexandru Odobescu, o moarte învăluită în misterul unui amor cu năbădăi
Galerie Foto Dependent de morfină, viciu căpătat în Franța, în urma unui tratament medical prescris împotriva gutei, Alexandru Odobescu (1834-1895) mai avea o slăbiciune: femeile tinere. Combinația droguri + dame frumoase...

556.000 de lei, băgați în sistemul de conferințe pentru „Salonul Alb” de la Senat

556.000 de lei, băgați în sistemul de conferințe pentru „Salonul Alb” de la Senat
Instituția condusă de Anca Dragu a majorat, săptămâna trecută, prețul stabilit în august pentru achiziția unei instalații de conferință destinate unei singure săli din Palatul Parlamentului, costul final...

Povestea satului care înjură 112 și alungă urșii cu muzica populară

Povestea satului care înjură 112 și alungă urșii cu muzica populară
Galerie Foto În urmă cu doi ani, cam pe această vreme, la 112 suna un bărbat disperat: tocmai ce-l alergase ursul pe uliță. Dialogul cu dispecerul de la Poliție, timp de câteva minute, a fost halucinant: „capetele de...

Generalii Florian Coldea și Dumitru Cocoru și-au deschis a doua companie de imobiliare

Generalii Florian Coldea și Dumitru Cocoru și-au deschis a doua companie de imobiliare
Galerie Foto Fostul cap militar al Serviciului Român de Informații, generalul în rezervă, cu patru stele, Florian Coldea, împreună cu ex-colegul său, generalul Dumitru Cocoru, și-au extins afacerile. Cei doi au înființat, r...

 „Acei copii n-ar fi avut mari șanse să trăiască fără ajutorul nostru”

 „Acei copii n-ar fi avut mari șanse să trăiască fără ajutorul nostru”
Galerie Foto Se pregătea să emigreze în Elveția sau în Germania și a ajuns în Irak. Așa începe povestea lui George Vlajie, un tânăr român care, în 2013, a hotărât să se realizeze profesional în vestul Europei....

Peste 1,8 miliarde de lei pe lună, pentru testarea angajaților care nu se pot vaccina

Peste 1,8 miliarde de lei pe lună, pentru testarea angajaților care nu se pot vaccina
Galerie Foto Dincolo de problema sanitară reală care a condus la folosirea „certificatului verde” pentru a îngrădi accesul în locuri publice unor categorii de populație, mai este și una legată strict...

ANRP își retro-digitalizează arhiva dosarelor cu sprijinul companiei unui fost lider UDMR

ANRP își retro-digitalizează arhiva dosarelor cu sprijinul companiei unui fost lider UDMR
Trei firme, printre care una controlată de fostul lider UDMR Zoltan Robert Abraham, dar și de omul de afaceri Bogdan Ivanov, ex-membru al boardului director al „defunctei” companii de asigurări City Insurance, au ...

Nadia, șase decenii de viață și trei mituri nemuritoare

Nadia, șase decenii de viață și trei mituri nemuritoare
Galerie Foto Pare că s-a scris, s-a spus și s-a bârfit totul despre fetița-argint viu născută pe 12 noiembrie 1961 la Onești, despre adolescenta cu codițe care lăsa o întreagă planetă cu gura căscată la Olimpiada din...

Preocupările aleșilor în 2021: Delațiunea video în trafic, mașini mai scumpe pentru stat și digitalizarea pescuitului

Preocupările aleșilor în 2021: Delațiunea video în trafic, mașini mai scumpe pentru stat și digitalizarea pescuitului
De la începutul acestui an, pe rolul Camerei Deputaților au fost înregistrate nu mai puțin de 560 de proiecte de lege, inițiative legislative sau propuneri legislative, avându-i ca inițiatori pe senatori și...

Lotul 2 de pe Autostrada Sebeș - Turda se deschide cu restricții de circulație 

Lotul 2 de pe Autostrada Sebeș - Turda se deschide cu restricții de circulație 
De 1 Decembrie autoritățile promit că va fi dat în folosință lotul 2 al Autostrăzii Sebeș - Turda (A10). Lotul, care face legătura între Alba Iulia și Aiud, are o lungime de 24,3 km, dar odată cu deschiderea...
Serviciul de email marketing furnizat de