x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Autostrada Soarelui – zero kilometri în doi ani

0
Autor: Elena Stan 09 Iul 2009 - 00:00
Autostrada Soarelui – zero kilometri în doi ani Jurnalul foto/


În ultimii doi ani, Autostrada Soarelui nu a avansat cu nici un milimetru. Ultimul tronson, respectiv Drajna - Feteşti, în lungime de 36,8 kilometri, a intrat în circuit în mai 2007. Deşi în teren nu se vede nimic, reprezentanţii CNADNR spun că lucrările au avansat foarte mult, însă din birou. Construcţia tronsonului Cernavodă - Constanţa, care ar face ca A2 să fie completă, demarează într-o lună, spun optimişti reprezentanţii CNADNR.

Cu toate că de doi ani şoferii nu văd nici un kilometru nou de asfalt pe Autostrada Bucureşti - Constanţa, drumarii susţin că în acest timp au fost realizate tot felul de demersuri meticuloase în vederea finalizării autostrăzii către mare. "Deşi nu se vede în teren ceea ce s-a realizat în perioada 2007-2009, în vederea finalizării Autostrăzii Soarelui, să ştiţi că s-au făcut foarte multe proceduri premergătoare în acest sens.

E nevoie de foarte multe avize şi autorizaţii pentru demararea lucrărilor propriu-zise, iar toate acestea se fac în timp. Să nu mai spun de problemele pe care le întâmpină Compania Naţională de Drumuri în vederea derulării lucrărilor. Au fost descoperite 70 de situri arheologice pe tronsonul Cernavodă - Constanţa, au apărut ceva împroprietăriri care au ajuns pe la Direcţia Naţională Anticorupţie, mai sunt tot felul de cereri din partea primăriilor din zonă, care vor să se mute de pe stânga pe dreapta sau invers, şi tot aşa. Nimeni nu ne ajută să facem autostrăzi, însă toată lumea ne critică", explică Adrian Ionescu, şeful Direcţiei de infrastructură şi concesiuni din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).

Acesta susţine că lucrările de execuţie pentru finalizarea Autostrăzii Soarelui vor demara într-o lună. "Lucrările la tronsonul Cernavodă - Medgiadia vor demara garantat într-o lună, iar la câteva săptămâni după vor trece la fapte şi constructorii tronsonului Medgidia - Constanţa. Acest lucru este posibil chiar dacă nu au fost finalizate exproprierile deoarece a fost prevăzut în contract punerea la dispoziţia constructorului a 100 de loturi de teren în vederea demarării lucrărilor", adaugă Adrian Ionescu.

CONSTRUCTORI
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a semnat în luna martie contractele de realizare a tronsoanelor Cernavodă - Medgidia şi Medgidia - Constanţa.

"Autostrada Cernavodă - Constanţa va fi finalizată până la începerea sezonului estival din 2011, contractele pentru realizarea porţiunilor de autostradă Cernavodă - Medgidia şi Medgidia - Constanţa fiind semnate deja de Compania de Drumuri. Constructorii mai au de definitivat nişte proiecte tehnice şi, în maxim 2-3 luni, vor începe lucrările", declara Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, la 10 martie.

Până atunci, turiştii care merg pe litoral ştiu că trebuie să se înarmeze cu foarte multă răbdare deoarece nefinalizarea Autostrăzii Soarelui face ca drumul de câţiva zeci de kilometri rămaşi până la mare să fie un adevărat calvar, mai ales în weekend.

LUCRĂRI
Ultima parte a A2, tronsonul Cernavodă - Constanţa, în lungime de 51 de kilometri a fost împărţit în două, Cernavodă - Medgidia şi Medgidia - Constanţa. Primul tronson, Cernavodă - Medgidia, de 19 kilometri, va fi realizat de compania franceză Colas şi are o valoare de circa 180 milioane euro. Din suma totală, 71%, respectiv 128 de milioane de euro sunt asigurate de Banca Europeană de Investiţii, iar restul de 53 de milioane de euro reprezintă contribuţia României.

Potrivit declaraţiilor ministrului Berceanu, autorităţile sunt în discuţii cu Uniunea Europeană pentru a obţine 45 milioane euro din fonduri nerambursabile alocate României pentru a acoperi o parte din cele 53 de milioane euro contribuţia noastră. Termenul de finalizare a acestui tronson este de 24 de luni, deci "înainte de sărbătorile de Paşti din 2011" trebuie încheiate lucrările. Potrivit proiectului, pe acest tronson sunt incluse construirea a două pasaje peste autostradă şi 12 viaducte.

Cel de-al doilea tronson, Medgidia - Constanţa, cu o lungime de 32 de kilometri, va fi construit de consorţiul format din companiile Anstaldi&Max Boegl. Proiectul include construirea a patru pasaje, două viaducte, două poduri şi a unui nod rutier. Valoarea contractului este de 168 milioane euro, din care 71% fonduri de la BEI şi 29% contribuţia României. Circa 85% din contribuţia României provine de la UE. În aceste condiţii, suma cu care contribuie ţara noastră la acest tronson se ridică la circa 7 milioane euro.




Şi acest tronson de autostradă are ca termen de finalizare 24 de luni de la demararea lucrărilor. De asemenea, Berceanu a precizat că centura oraşului Constanţa va fi realizată de consorţiul FCC cu Anstaldi în 36 de luni. Valoarea acestui contract este de 437.840.505,02 lei fără TVA, echivalentul a 144.730.611 euro cu TVA.

SANCŢIUNI NOI PENTRU CONSTRUCTORI
Berceanu a subliniat că pentru prima dată au fost semnate contracte prin care CNADNR are posibilitatea să amendeze constructorul cu o sumă de până la 50.000 de lei pentru nerespectarea termenelor intermediare.

"O dată la 3 luni, CNADNR poate verifica progresul lucrărilor şi, în cazul nerespectării termenelor, constructorii pot fi amendaţi cu 50.000 de lei (n.n. mare şi drastică sancţiune!). Tot cu astfel de sume pot fi penalizaţi dacă nu sunt respectate condiţiile managementului de trafic în zonă",  a spus Berceanu. Alte modalităţi de penalizare se referă la aplicarea unor amenzi pentru întârzieri de până la 0,005% pe zi din valoarea contractelor.

Berceanu a spus că vechea metodă permitea constructorilor să câştige o licitaţie venind cu preţul cel mai mic, care de altfel nu putea fi respectat, iar, ulterior, solicitau cereri de mărire cu 50% din preţul anunţat la licitaţie. "În prezent, avem posibilitatea să reziliem unilateral contractele cu constructorii de autostrăzi dacă nu îţi respectă termenele, fără să fim daţi în judecată", a precizat Berceanu.

 

Construcţie în ritm de melc
Tronsonul Feteşti - Cernavodă a fost construit înainte de Revoluţie şi cuprinde spectaculosul pod care dublează podul construit de Anghel Saligny. Lipsa banilor a determinat autorităţile să suspende lucrările de realizare a autostrăzii în perioada 1990-1999. Primele trei tronsoane ale autostrăzii dintre Bucureşti şi Constanţa, cunoscută sub numele de Autostrada Soarelui, au fost deschise circulaţiei în 2004, finanţarea fiind asigurată de BEI. Mai exact, sectorul Bucureşti - Fundulea, de 26,5 kilometri, şi sectorul Fundulea - Lehliu, de 29,2 kilometri, au fost date în folosinţă la 4 iunie 2004.

Valoarea finală a lucrărilor a fost mult mai mare decât cea din contractul iniţial din cauza scumpirii materialelor şi a modificărilor din studiul de fezabilitate aduse pe parcursul lucrărilor. Astfel, tronsonul Bucureşti - Fundulea a ajuns de la 40 de milioane de euro la 57,3 milioane euro, iar pentru Fundulea - Lehliu s-a plătit 87 milioane euro faţă de 68 de milioane de euro, valoarea cerută iniţial. Lucrările la al treilea tronson, Lehliu - Drajna, au fost încheiate la 16 noiembrie 2004, cei 42 de kilometri de autostradă necesitând o investiţie dublă faţă de valoarea iniţială a contractului, ajungând la 93,7 milioane de euro de la 48 de milioane de euro.

Sectorul de autostradă Drajna - Cernavodă a fost împărţit în două tronsoane, respectiv Drajna - Feteşti şi Feteşti - Cernavodă. inanţarea a fost asigurată de ISPA în proporţie de 75%, iar de la bugetul de stat s-a asigurat 25% din sumă. Valoarea totală a lucrărilor a fost de circa 110 milioane de euro. Tronsonul Feteşti - Cernavodă a fost dat în folosinţă în iunie 2006, iar cel dintre Drajna şi Feteşti în mai 2007. Pe tronsonul Bucureşti - Drajna nici un tronson de autostradă nu mai este în garanţie. Fiecare guvern a "tras" de autostradă să o inaugureze electoral, astfel încât la unele porţiuni s-a tăiat panglica şi s-au sfinţit lucrările de câteva ori.

Citeşte mai multe despre:   special,   lucrările,   milioane,   autostradă,   kilometri,   lucrărilor,   constanta,   valoarea,   cernavoda,   medgidia,   tronson,   medgidia constanţa,   medgidia constan

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Cavalerii de Interne: medalii pentru eroism la ușa lui Vela

Cavalerii de Interne: medalii pentru eroism la ușa lui Vela
Galerie Foto Decoraţiile importante ale României au devenit simple recompense de serviciu la Interne. Ca un fel de prime, ordinele şi medaliile – decernate cu ocazia Zilei Naţionale - au fost împărţite „sub patronajul”...

„Suntem sclavii unor partide care stau drepți în fața unor stăpâni de dincolo de hotarele țării”

„Suntem sclavii unor partide care stau drepți în fața unor stăpâni de dincolo de hotarele țării”
Galerie Foto   Continuăm mărturisirile-document ale scriitorului Dinu Săraru, cu prilejul lansării împreună cu Jurnalul a unei trilogii de excepție, „Dragostea și Revoluția”. Autorul ne dezvăluie povestea...

Contract secret al SRI cu armament individual, de la consilierul lui Glock, consul al României în Austria

Contract secret al SRI cu armament individual, de la consilierul lui Glock, consul al României în Austria
Galerie Foto Armurierul oficial al producătorului de arme austriac Glock a primit, la jumătatea lunii trecute, de la SRI, un contract de aproximativ zece milioane de euro cu TVA, pentru livrarea unor produse catalogate ca fiind...

„Trebuia să arăt lumii împrejurările în care viața umană, adevărată, e călcată în picioare în universul acesta socialist”

 „Trebuia să arăt lumii împrejurările în care viața umană, adevărată, e călcată în picioare în universul acesta socialist”
Galerie Foto Cuvintele se țes firesc, vorba îi e apăsată. Poveștile se derulează cu emoție nedisimulată. Ai sentimentul că îl poți asculta o viață, fără plictis. Chiar așa, să-l ascultăm cât ne mai putem...

Ochiului îi place mult lumina

Ochiului îi place mult lumina
Nu degeaba românul a născut zicerea „mi-e dragă ca lumina ochilor”. Ochii sunt cel mai frumos cadou pe care Dumnezeirea l-a dăruit omului. Despre problemele ochilor, dar și despre ochelari și necesitatea...

Băsescu: Coincidența închiderii dosarului „EADS”, retragerea contracandidaților și numirea lui Kovesi la EPPO

Băsescu: Coincidența închiderii dosarului „EADS”, retragerea contracandidaților și numirea lui Kovesi la EPPO
Galerie Foto Traian Băsescu, fost protector al Laurei Codruța Kovesi, cel care a numit-o de trei ori la vârful parchetelor din România, susține că este o legătură între clasarea dosarului”EADS” de către DNA, retragerea...

Referendumul lui Iohannis din 2019 și obsesia alegerilor din 6 decembrie aruncă în haos justiția, de la 1 ianuarie 2021

Referendumul lui Iohannis din 2019 și obsesia alegerilor din 6 decembrie aruncă în haos justiția, de la 1 ianuarie 2021
Galerie Foto Referendumul pe Justiție, inițiat de Klaus Iohannis, odată cu alegerile europarlamentare din luna mai a anului 2019, dar și blocajul organizat asupra activității Parlamentului, prin boicotarea lucrărilor...

Fratele Ralucăi Prună, menținut la conducerea DNA, deși nu întrunește condițiile de vechime

Fratele Ralucăi Prună, menținut la conducerea DNA, deși nu întrunește condițiile de vechime
Galerie Foto Secția pentru Procurori de la CSM a decis, săptămâna aceasta, să-i prelungească delegarea procurorului Mihai Prună, fratele fostului ministru tehnocrat al Justiției, Raluca Prună, în funcția de procuror-șef...

Noua variantă de Big Brother, pe șoselele patriei, aprobată de Guvernul Orban în plină campanie electorală

Noua variantă de Big Brother, pe șoselele patriei, aprobată de Guvernul Orban în plină campanie electorală
Galerie Foto Executivul condus de Ludovic Orban a aprobat, în plină campanie electorală pentru alegerile parlamentare, nota de fundamentare pentru alocarea a peste 126 de milioane de lei, din fonduri externe nerambursabile, în ve...

Capii SRI dau lecții de politică și administrație

Capii SRI dau lecții de politică și administrație
Actualul ambasador al României în Statele Unite ale Americii, fost director al Serviciului Român de Informații, George Cristian Maior, are asigurat un post de profesor universitar la Școala Superioară de Studii...

Carantină la mișto, în marginea Bucureștiului

Carantină la mișto, în marginea Bucureștiului
Popești-Leordeni, așezare în sud-estul Capitalei. Populație: 42.468 de locuitori. Cazuri confirmate SARS-CoV-2 în ultimele două săptămâni: 405 persoane. Rata de incidență: 9,54 la mia de locuitori. Decizie...

Când ne ajută poziţia pruncului în burta mamei

Când ne ajută poziţia pruncului în burta mamei
Durerile de spate reprezintă cauza celor mai multe consultaţii la medici, ele produc cele mai multe concedii medicale în lumea largă. Acea poziţie ca a pruncului în burta mamei ajută pentru relaxarea spatelui și...

Poliția de Frontieră depistează persoane, după bătăile inimii, cu echipamente cumpărate de la apropiații generalului „Timpanul”

Poliția de Frontieră depistează persoane, după bătăile inimii, cu echipamente cumpărate de la apropiații generalului „Timpanul”
Galerie Foto Fiul patronului de la Mira Telecom, o entitate abonată, de ani buni, la contracte grele cu instituțiile din zona siguranței naționale, livrează, pentru Poliția de Frontieră, începând cu 9 noiembrie, dispozitive...

Cu semnătură, pe moarte călcând

Cu semnătură, pe moarte călcând
Galerie Foto „Refuz transportul la spital, îmi asum toate riscurile şi consecinţele, inclusiv decesul”.  Observaţia scrisă cu pixul transformă fişa de caz COVID într-un fel de certificat de deces. Pe care pacientul...

Parlamentarii termină mandatul cu datorii de aproape 100 de milioane de lei. Deputații au credite de 64 de milioane

Parlamentarii termină mandatul cu datorii de aproape 100 de milioane de lei. Deputații au credite de 64 de milioane
Galerie Foto Din cei 326 de deputați care își încheie mandatul de parlamentar luna viitoare, 180 au datorii pe persoană fizică, cumulate, în cuantum de nu mai puțin 63.726.506,51 de lei. Creditorii, ca...
Serviciul de email marketing furnizat de