Cotidianul condus de Ovidiu Ioanitoaia si de Catalin Tolontan a inregistrat al saselea val consecutiv de crestere.
|
|
Catalin Tolontan: "Vom fi un lider lipsit de trufie"
MODEST. Redactorul-sef al Gazetei Sporturilor, Catalin Tolontan, anunta ca va pastra aceeasi atitudine fata de competitori, chiar daca ziarul pe care-l conduce este lider in presa de profil
|
Actuala echipa a cotidianului Gazeta Sporturilor este aceeasi care reusise sa ajunga cu ProSport in varful ierarhiei preferintelor cititorilor de presa sportiva. Cand Ovidiu Ioanitoaia si Catalin Tolontan au hotarat in iulie 2003 sa paraseasca publicatia ce fusese preluata de trustul Ringier, alegand sa se mute la Gazeta Sporturilor, misiunea lor a fost una dintre cele mai ingrate. Trebuiau sa se lupte si sa depaseasca un brand impus tocmai de ei pe piata. Si nu unul oarecare, ci unul ce parea imbatabil. Pana la urma, batalia a fost castigata.
Jurnalul National: Cum a fost batalia cu ProSport, un titlu al Ringier?
Catalin Tolontan: Ringier este pe piata presei scrise din Romania o forta gigantica, masura a disproportiilor pentru o societate democratica. Acum un an, ei detineau, conform clasamentului de audienta intocmit de SNA, primul ziar tabloid al tarii - Libertatea, primul ziar de calitate - Evenimentul Zilei, si primul ziar de sport - ProSport. Doua dintre aceste titluri erau insa cumparate, nu create.
Au fost banii lor.
De acord. Doream doar sa apas pe o nuanta. Capitalul nu inseamna intotdeauna viziune si inventivitate. Pe de alta parte, e adevarat ca fara investitii degeaba ai idei. Oricum, pe piata cotidianelor se instalase practic un monopol, cu consecinte clare nu doar asupra publicului si competitiei, dar si asupra firmelor de difuzare, agentiilor de publicitate si clientilor. Toate aceste companii au simtit pe pielea lor cum se poarta un astfel de colos. Si cat de inflexibil era la negocieri. Astazi, lucrurile s-au schimbat. Au ramas lideri doar pe piata tabloidelor. Sunt foarte puternici, dar nu mai au suprematia.
Cum arată buletinul de vot la primul tur de la alegerile prezidențiale 2024
"Ne-am facut datoria de ziaristi"
Citește pe Antena3.ro
Cum crezi ca va reactiona competitia la victoria Gazetei?
Ca jurnalist, pretuiesc ceea ce a adus Ringier bun in presa romana. Din pacate, printre multi ziaristi sau manageri de valoare, in Ringier Romania exista cateva personaje in functii de conducere care nu cunosc notiunea de concurenta colegiala. Dovada tonul de mahala, dezonorant pentru un trust international, la care au apelat deseori in anul si jumatate scurs de la relansarea Gazetei. Au vorbit despre noi ca despre "dezertori", "mercenari", "oameni fara caracter", "gargaragii" si s-au aliat cu personaje imunde din fotbal, ca sa ne insulte. Pana la urma, au imprumutat tonul acestora! E greu de inteles cum un trust respectabil accepta sa se exprime printr-o voce rudimentara. N-am ripostat. Iar acum, cand am devenit lideri, nu vom face decat sa ne vedem de treaba. Fara resentimente si fara trufie. Pana la urma, facem aceeasi meserie si la Gazeta, si la ProSport, ne intalnim la meciuri, avem probleme comune.
Cine sunt personajele despre care ai vorbit?
Nu conteaza pentru public. Nu sunt nici importanti si nici numerosi, poate unul sau doi. Imi amintesc doar o mai veche observatie facuta de Nicolae Steinhardt in 1937, la Paris, si gazduita in "Jurnalul fericirii". Filozoful gasea periculos un fenomen care se petrece in lumea moderna: "Invazia verticala a barbarilor", dupa o expresie a unui ganditor francez. "Barbarii nu mai navalesc din alte continente, ci vin de jos in sus, ocupand functii de conducere, desi sunt agramati si inculti", scria Steinhardt, adaugand ca oamenii din jur adopta o atitudine de expectativa binevoitoare in fata invaziei, ceea ce incurajeaza incompetenta agresiva.
Si care-i morala amintirii?
Pana la urma, noi, cei 150 de jurnalisti care am decis la un moment dat sa ne rupem de titlul pe care-l fondasem, n-am facut altceva decat sa ne opunem, cum am putut, invaziei barbarilor. Nu ne facem iluzia ca am castigat o batalie planetara. Am reformat un ziar, am impus un brand, am depasit competitia si ne-am facut datoria de ziaristi, care am dorit sa facem aceasta meserie fara sa fim condusi de nonvalori care se pretind tehnocrati. Asta e tot!
Al saselea val consecutiv de crestere
|
Din iulie 2003, audienta Gazetei a crescut cu 111.000 de cititori pe aparitie
|