INTERVIU
Saptamana Financiara, noua publicatie economica cu nume de emisiune TV, a prins la public. Tirajul de 50.000 de exemplare s-a epuizat in doar doua zile. Explicatia succesului ne-o ofera chiar Gabriela Vranceanu Firea, directorul revistei.
VALI BLANARU
EXTINDERE. Gabriela Vranceanu Firea, in postura de director de publicatie, transfera succesul emisiunii sale tv in presa scrisa
|
Cum a aparut ideea infiintarii acestei reviste?
De doi ani ma gandesc la ideea de a transfera succesul emisiunii economice de la Antena 1 - "Saptamana Financiara" - intr-un succes de presa. La inceput nu au existat bugetul, investitia pentru a incepe un proiect atat de ambitios. Pentru ca nu imi doream o fituica, o gazeta de perete, ci calitate, din toate punctele de vedere - redactionala, tehnica, marketing, PR, tot. De obicei, vreau ori totul, ori nimic! Aici seman cu Traian Basescu!
De ce crezi ca era nevoie de o noua publicatie economica? Unii v-au comparat cu Capital, altii cu Banii Nostri sau Business Magazine? Ce aduce Saptamana Financiara nou pe piata publicatiilor financiare? Cu ce se deosebeste Saptamana Financiara de aceste reviste?
Toate aceste comparatii ma onoreaza. De 15 ani, de cand sunt jurnalista in domeniul economic, am avut ocazia nu doar sa-i cunosc, ci sa si lucram sau sa depasim granita colegialitatii simple, cu cei mai multi dintre oamenii importanti de la aceste gazete economice. As aminti prietenia care ma leaga de Andreea Rosca - redactor-sef la Capital - , o persoana deosebita din toate punctele de vedere, si relatia frumoasa pe care am avut-o si o pastrez cu Sorin Oancea, de la Business Magazine, sau Catalin Popa, de la Banii Nostri, nu mai zic de Florin Petria, de la Piata Financiara.
Saptamana Financiara nu trage covorul de sub picioare nimanui, ci are propriul loc pe piata, consolidat de telespectatorii emisiunii tv cu acelasi nume. Sunt adepta concurentei loiale, a rolului cumparatorului de a fi actorul principal al pietei, si detest loviturile sub centura, de care am avut parte, inca de la lansare, si la care raspund virulent. Nu am de ce baga capul in nisip ca strutul.
Șoc în timpul unei execuții, în SUA. Ce a făcut un bărbat chiar înainte de a muri
Citește pe Antena3.ro
Romanul inventiv si istet
Care este publicul-tinta caruia va adresati?
Publicul meu tinta e romanul care este interesat de bani, sub orice forma: cash, carduri, depozite, investitii, rate. Ma adresez in special celor inventivi si isteti, care cauta permanent oportunitati, metode mai profitabile de prezervare a economiilor, si mai putin celor blazati, conservatori.
Care este tirajul la care aspirati si in cat timp?
Am inceput cu 50.000 de exemplare. Mi s-a parut ca e mult. Dar directorul general, Mihai Craiu, mi-a spus ca trebuie sa avem incredere in sansa noastra. Si a avut dreptate: in doua zile am ramas fara reviste pe tarabe.
Care a fost reactia cititorilor dupa aparitia primului numar?
Mai buna decat ma asteptam. Mi s-a confirmat opinia ca era nevoie de un saptamanal economic cu o tinuta englezeasca, sobra, fara pic de kitsch, dar prietenos in continut si abordare.
Cum v-ati ales echipa cu care lucrati?
Cel mai greu mi-a fost sa-l conving pe redactorul-sef, Radu Preda, un jurnalist experimentat, care a lucrat ani buni in trustul Ringier, sa aiba sefa o femeie. Dar eu nu ma port dictatorial si nici nu fac crize. Iar el e un barbat modern, si nu e deloc misogin. Pe urma, totul a decurs mai usor. Am o echipa puternica, indrazneata si in stare sa rupa norii pentru o stire utila cititorilor nostri.
Care este punctul forte al Saptamanii Financiare?
Motivatia. Noi nu ii indemnam pe romani la boicot guvernamental sau la cinism fata de fenomenul economic. Tot ce transmitem este pozitiv ca mesaj, nu laudativ gratuit, plin de speranta si, de ce nu, umor. La finante cu umor nu s-a gandit nimeni. Dar romanul e glumet din fire, e lucru stiut! De ce n-am privi si problema banilor cu o doza de relaxare? Cand esti incrancenat, aduni asupra ta numai nori. Cand ai speranta ca maine-poimaine va fi mai bine, ai sanse sa iti atragi norocul de partea ta. A fi serios nu inseamna a fi sobru. Cum, totodata, a avea simtul umorului nu e acelasi lucru cu a fi frivol.
Echipa tanara si hotarata
Ce agentie de comunicare a realizat campania publicitara pentru Saptamana Financiara? De ce s-a ales asocierea imaginii Saptamana Financiara cu cea a presedintelui Basescu si cu sloganul "Sa traiti bine"?
Am organizat o selectie individuala de oferte si am decis ca Agentia GMP a inteles cel mai bine ce ne dorim de la acest produs: acuratete, profunzime, implicare sociala, degajare fata de grupurile de interese. Noi, cei trei actionari, Camelia Voiculescu, Mihai Craiu si eu, suntem prea tineri si hotarati, pentru a face jocul cuiva. Putem oricand sa o luam de la capat, in alta parte, sau sa ne deschidem propria afacere. Nu ne cramponam de nimic! GMP a avut mai multe propuneri pentru lansare, iar noi am ales-o pe cea cu imaginea domnului Basescu, amenintat cu moartea, de niste rau-facatori ai economiei romanesti. Si am reusit: mesajul a ajuns exact asa cum am vrut la cititori.
Cum a fost gasit actorul care a jucat in rolul lui Basescu?
Felix Tataru, bossul GMP, s-a ocupat si de gasirea sosiei lui Traian Basescu... Eu doar am fost la filmari. Am lucrat excelent cu echipa GMP, acum imi dau seama de ce Traian Basescu a fost ales presedinte... Are si date naturale, dar si aceasta echipa creativa i-a fost de mare ajutor...
Produse-surpriza
Ce surprize pregateste Saptamana Financiara in urmatoarele saptamani cititorilor? Sa ne asteptam la produse asociate acestei reviste, de genul celor oferite de Capital (top 300 oameni bogati, top femei etc.)?
Lucram deja la un astfel de produs, dar nu divulg secrete, pentru ca sunt superstitioasa. Oricum, asta nu inseamna ca trustul nostru nu va mai mediatiza topurile revistei Capital, cu care, asa cum am mai spus, suntem intr-o relatie de colegialitate demna de urmat si de catre alte trusturi.
Esti directorul acestei publicatii, realizatoarea unei emisiuni tv, mai prezinti si "Observatorul" de sambata si duminica. Iti mai ramane timp pentru familie?
Bineinteles! Am grija si de sot, si de copil. Oricum, toti suntem foarte ocupati, activi si implicati in tot ce facem. La televiziune nu renunt, Doamne fereste! Ba, mai mult, cat de curand imi extind activitatea, la Antena 3, unde voi avea, seara de seara, un talk-show de actualitati, la invitatia managerului postului, domnul Sorin Oancea.