Miroase extraordinar! Ca tot ceea ce poarta marca Jamie Oliver... Numai ca de data aceasta nu mai vorbim despre celebrele lui feluri de mancare. Nu sunt la mijloc nici pastele lui cu sos dulce de rosii si urda gratinate la cuptor, nici puiul cu ghimbir si taitei. Vorbim despre universul uluitor al fragrantelor de tot felul, pe care Jamie Oliver l-a atacat cu aceeasi verva cu care intra si in bucatarie.
Celebrul bucatar britanic are de cativa ani propria sa gama de parfumuri si produse pentru casa si ingrijire corporala, care include, intre altele, sapunuri fine, lapte de corp si lumanari parfumate. Inspirate de miresmele dealurilor Toscanei - sa ne amintim ca, si in ce priveste gastronomia, Jamie Oliver este un fan al Italiei -, parfumurile lui sunt ideale pentru femeile care sunt invitate la o cina romantica, unde preparatele poarta aceeasi marca a zvapaiatului bucatar. Nu e o noutate pentru nimeni faptul ca Jamie Oliver nu e un simplu bucatar, ci un brand. Atat de puternic incat, cel putin teoretic, isi poate permite sa promoveze orice. Sa ne amintim ca el are deja "un trecut" in ceea ce priveste marketingul, si asta dincolo de tot ceea ce inseamna emisiunile lui, cartile de bucate, lanturile de restaurante si, mai ales, proiectele sociale (si nu numai) - Jamie's Dinner School, Ministry of Food, Fifteen, Chicken Out sau Save Our Bacon - in care se arunca cu tot patosul. El "vinde" tot felul de alte produse: oale si wokuri, masini de tocat si rasnite pentru piper, portelanuri, dar si "linii" de sosuri si paste italiene. Are chiar propriul joc interactiv de gatit pentru generatia Nintendo. Popularitatea lui ar scoate orice produs din anonimat, chiar si o coada de matura, spun cei care analizeaza impactul pe care acest tanar bucatar nestapanit il are in randul fanilor de orice varsta.
Dar sa nu ne inchipuim ca Jamie Oliver a descoperit roata. Nu, nu este el singurul bucatar care face din numele sau un vehicul de marketing. Legendarul chef francez Auguste Escoffier - unul dintre "parintii" Larousse-ului gastronomic, bucatar al regilor de pe intreg continentul, "chef' la Ritz si la Carlton etc. - a avut de asemenea propria linie de sosuri, care a cucerit Europa. Si sa ne gandim ca asta se intampla acum un secol, iar Escoffier nu a avut de partea lui televiziunea, ci numai faima de mare bucatar. In mileniul trei, totul este "mai simplu si mai complicat'.