Un produs special, pe bază de cactus. Altfel, prinţesa ar fi avut unghiile vraişte, deoarece avea prostul obicei să şi le roadă! Cea care a "tratat-o" pe Lady D este româncă de origine armeană, iar New York Times a numit-o Doamna Unghiilor.
Jessica avea 16 ani când a plecat împreună cu familia din România către tărâmul făgăduinţei. A urmat Beauty College şi, după şase ani de "practică", a deschis primul salon destinat... unghiilor. Culmea este că nu şi-a dorit să devină manichiuristă, considerând că acest lucru este cam...degradant.Cu timpul nu l-a mai găsit atât de degradant, deoarece a devenit preferata starurilor de la Hollywood, şi nu numai. Prin salonul ei din Beverly Hills au trecut, de-a lungul timpului, Demi Moore, Sarah Jessica Parker, Tyra Banks, Barbara Streissand. Şi, bineînţeles, Lady D - care avea problema tocmai menţionată, total nepotrivită rangului.
"A fost o fată minunată", spune Jessica. "O instruisem la un moment dat pe manichiurista ei obişnuită, Maria, să-i «picteze» unghiile luminoase şi de culoare roşie!".
BRAND. Jessica a reuşit ca, pe perioada celor două mandate ale preşedintelui Ronald Reagan, să aibă propriul salon la Casa Albă. Considerată un specialist de clasă în domeniu, Jessica Vartoughian este cea care a inventat conceptul French Manicure. A reuşit să dezvolte o linie de oje şi de produse de tratament bazat pe o tehnologie avansată, brandul ei fiind disponibil în peste 26 de ţări.
În prezent nu mai profesează de câţiva ani. Preferă să călătorească în întreaga lume, pentru a oferi traininguri specializate.
În această primăvară s-a aflat pentru câteva zile la Bucureşti, în dorinţa de a dezvălui câteva dintre secretele manichiurii perfecte. Şi de a vorbi despre ce înseamnă unghii sănătoase - "unghiile trebuie analizate pentru a stabili dacă acestea sunt deteriorate, uscate, fragile sau normale" - sau care sunt tendinţele în materie din acest an - "dacă anii '80 s-au caracterizat printr-o explozie de culoare, iată, acest trend revine acum".
CRIZĂ? Nu. Are o teorie proprie şi în ceea ce priveşte criza mondială: "De obicei, moda şi serviciile de frumuseţe de lux nu sunt afectate major atunci când are loc o criză financiară". Jessica intenţionează să deschidă un salon profesionist în Bucureşti, cu personal instruit de ea.
Nu o îngrijorează criza de pe plaiul mioritic, chiar dacă teoria ei este perfect occidentală la final: "Clientul, în loc să apeleze la noi o dată la două săptămâni, vine o dată pe lună, dar business-ul rămâne, trebuie doar să munceşti corect şi mai mult"...