x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe Yves Rocher, "patriarhul" frumuseţii, ne-a părăsit

Yves Rocher, "patriarhul" frumuseţii, ne-a părăsit

de Sînziana Stancu    |    27 Dec 2009   •   00:00
Yves Rocher, "patriarhul" frumuseţii, ne-a părăsit

Frumuseţea e în doliu! "Patriarhul" ei, aşa cum a fost supranumit Yves Rocher, a părăsit această lume sâmbătă, la vârsta de 79 de ani. Celebrul creator al cosmeticelor cu acelaşi nume "a făcut ultima reverenţă" la Paris, departe de Bretania sa natală şi de castelul său din Gacilly, unde îi plăcea să-şi petreacă verile. El s-a stins din viaţă la sfârşitul unui an marcat de multe aniversări din cariera sa. Exact acum 50 de ani, marca Yves Rocher vedea lumina zilei la Gacilly, iar sătucul Morbihan avea să devină de atunci încolo fieful produselor sale de frumuseţe.



Peste zece ani, pe Bulevardul Haussmann din Paris, îşi deschidea primul centru de frumuseţe, care a însemnat debutul unui incredibil succes internaţional. Marca sa, pionieră a vânzărilor prin poştă, este prezentă acum în 80 de ţări, având 1.700 de puncte de vânzare. În 2008, cifra de afaceri Yves Rocher a depăşit 2 miliarde de euro.

Liberte Egalite Beaute

Mai pe româneşte spus "Libertate, Egalitate, Frumuseţe", acesta este sloganul parafrazat şi adoptat de Yves Rocher în 2007, care tronează şi pe faţada magazinului său din Champs Elysees, din Paris. În acelaşi an, el i-a predat afacerea fiului său Bris Rocher, "succesiune" ce a fost confirmată ieri, chiar de către Bris. În prezent, 75% din grupul Yves Rocher este deţinut de membrii familiei, iar 19,5% de către Sanofi-Aventis, iar restul de alte mărci cunoscute, ca Petit Bateau (de îmbrăcăminte),  Daniel Jouvance, Stanhome sau Dr Pierre Ricaud. Compania are 15.000 de salariaţi în întreaga lume, între care 7.000 lucrează în Franţa. În ciuda crizei financiare, compania, care a înregistrat şi ea un regres, are foarte puţine datorii.

Leacul pentru hemoroizi
Creatorul mărcii a ştiut să mizeze încă de la început pe produsele naturale, "verzi", "bio", care au devenit în ultimul timp o adevărată folie, un mod de viaţă din ce în ce mai căutat de cei care s-au săturat de chimicale. Cu puţin timp înainte de a-şi crea propria marcă, Yves Rocher avusese succes cu o cremă împotriva hemoroizilor, a cărei reţetă exclusiv naturistă o avea de la o vindecătoare bretonă şi pe care a comercializat-o prin mica publicitate, în Ici Paris.

 În 1965, el lansa "Cartea verde a frumuseţii", care a fost tradusă până acum în 20 de limbi. Când "nebunia verde" s-a lansat în forţă, Yves Rocher era de departe unul dintre cei mai bine pregătiţi în domeniu, putând da lecţii altora. Marca sa avea deja destule de comnicat despre cosmetica sa "vegetală", despre cele 44 de hectare agricole cu "certificat bio" pe care îşi cultiva plantele folosite la prepararea produselor, despre "ecohotelul" său de la Gacilly şi despre lansarea, în 2007, a primei sale game "bio". Atunci, în acea campanie publicitară a apărut sloganul memorabil "Libertate, Egalitate, Frumuseţe", pe care femeile îl scandau cu pumnul, în care strângeau un mănunchi de frunze verzi, ridicat în aer. În prezent, peste 40 de milioane de femei sunt "adepte" ale produselor Yves Rocher.

×
Subiecte în articol: externe