x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cheltuieli halucinante la Turism - 75.000 de euro, perdele pentru Udrea

0
Autor: Vali Blanaru 24 Iul 2009 - 00:00
Cheltuieli halucinante la Turism - 75.000 de euro, perdele pentru Udrea Dan Marinescu/Jurnalul Naţional


Elena Udrea are la dispoziţie un buget de aproape 14 milioane de euro pe care îi poate toca anul acesta după bunul plac. Pe lângă sumele cheltuite pentru participarea la târguri şi expoziţii sau reclame pe posturile de televiziune, Udrea îşi poate permite tot felul de excentricităţi: perdele în valoare de 75.000 de euro, portal de turism de 250.000 de euro, obiecte de protocol de sute de mii de euro, zeci de mii de euro pentru repararea şi spălarea maşinilor, 180.000 de euro pentru convorbiri telefonice şamdp. Risipa banilor publici este făcută în condiţiile în care Ministerul Turismului va fi desfiinţat în câţiva ani, aşa cum spunea Traian Băsescu la începutul săptămânii.



Ministerul Turismului - Planul anual al achiziţiilor publice pe anul 2009 format pdf

Ministerul Turismului trebuie să fie o instituţie pe măsura Elenei Udrea: cochetă, parfumată şi bineînţeles foarte curată. Planul de achiziţii publice pe anul 2009, realizat de Ministerul Turismului, demonstrează acest lucru cu prisosinţă.

Udrea şi-a dat frâu liber imaginaţiei în materie de design interior. Bugetul pentru anul acesta îi dă voie să achiziţioneze perdele şi draperii în valoare de 67.500 de euro. Dar şi să schimbe covoarele în unele birouri în limita bugetului de 1.000 de euro cuprins la capitolul „achiziţia de bunuri şi servicii".

Amenajările interioare sunt bugetate şi la capitolul „Cheltuieli de capital", unde sumele alocate sunt mult mai generoase: 8.000 de euro pentru mochetă, 8.000 de euro pentru jaluzele verticale şi perdele, 12.000 de euro pentru mobilier de birou, 11.500 de euro pentru mobilier de computer şi câte 8.000 de euro pentru amenajarea sălilor de primire şi salilor de conferinţe. În total 75.000 de euro  de risipit  doar pentru perdele. Ministerul Turismului a transmis un comunicat de presă din care reiese că din bugetul pentru perdele s-au prăduit până acum 34.010 lei, adică peste 8.000 de euro. Restul banilor pot fi cheltuiţi până la finele anului.

Ambianţa plăcută este asigurată prin achiziţionarea de aranjamente florale (3.000 de euro), televizioare color (2.000 euro), filtre de cafea (500 euro), aparate de aer condiţionat (1.000 de euro), pahare de sticlă (500 de euro).

Udrea are la dispoziţie 3.300 de euro pentru a cumpăra hârtie igienică, batiste, şerveţele de hârtie pentru mâini şi pentru masă, 3.000 de euro pentru a cumpăra odorizante de interior şi 3.000 de euro pentru produse de curăţenie. Dealtfel, curăţenia în Ministerul Turismului se va face pentru un buget de 20.000 de euro, cheltuiţi în urma unei cereri de ofertă.

Plata facturilor la utilităţi are şi ea alocată un buget generos: 37.000 de euro pentru distribuţia de gaz, 37.000 de euro pentru energia electrică, 30.000 de euro pentru apă, 9.900 de euro pentru colectarea deşeurilor menajere.


15.000 DE EURO - HÂRTIE DE XEROX
O parte din banii alocaţi Ministerului Turismului au fost cheltuiţi pentru birotică şi consumabile: 15.000 de euro pentru hârtie de fotocopiatoare, 2.500 de euro pentru instrumente de scris, 3.000 de euro pentru suporturi de memorie şi câte 2500 de euro pentru CD-uri şi DVD-uri. Toate achiziţionate direct de la ce societate doreşte Udrea sau angajaţii ministerului. La un preţ mediu de 12 lei/topul de hârtie, Ministerul poate cumpăra anul acesta peste 6.000 de topuri de hârtie care vor asigura funcţionarilor peste trei milioane de coli pe care să promoveze activitatea ministerului.

Buna funcţionare a fotocopiatarelor şi faxurilor este asigurată prin cumpărarea a cartuşe de toner în valoare de 65.000 de euro, cartuşe de cerneală în valoare de 3.850 de euro, piese şi accesorii de 7.000 de euro, servicii de intreţinere şi reparare în valoare de 10.000 de euro. {i întreţinerea faxurilor beneficiază de un buget de 5.000 de euro, în timp ce întreţinerea computerelor se face prin achiziţie directă în valoare de 5.000 de euro.


PARC AUTO ÎNGRIJIT

Udrea a avut la dispoziţie 186.741 de euro din bugetul ministerului şi 13.000 de euro din finanţări nerambursabile pentru achiziţia de autoturisme. În urma licitaţiei organizate au fost deja achiziţionate 18 autoturisme care s-au adăugat la parcul auto de 15 maşini moştenite de la Autoritatea Naţională pentru Turism. Dealtfel, Udrea a intenţionat să-şi achiziţioneze o limuzină ministerială, după ce s-a plâns presei că maşina Audi A4 pe care o are de la RA-APPS îi pune viaţa în pericol. În urma materialelor publicate de presă, Udrea a renunţat să îşi mai ia limuzină, în schimb s-a îngrijit de transportul oamenilor săi.

Plimbările angajaţilor cu maşina au bugetat costuri de 38.000 de euro pentru benzină şi motorină care vor fi achiziţionate prin licitaţie publică. Nu acelaşi lucru se va întâmpla în cazul carburanţilor achiziţionaţi din străinătate, unde Ministerul Turismului are bugetate cheltuieli de 9.500 de euro pe care le poate gestina după bunul plac.

Întreţinerea maşinilor are alocată, de asemenea, un buget generos: 6.000 de euro pentru piese şi accesorii pentru motoare, 2.000 de euro pentru piese de schimb şi 2.270 de euro pentru pneuri. Cheltuielile pentru parcul auto nu se opresc însă aici. Serviciile de reparare şi întreţinere a maşinilor, achiziţionate prin cerere de ofertă, costă 40.000 de euro pentru ţară şi 1.500 de euro pentru străinătate. Ministerul este grijuliu şi a bugetat 50.000 de euro pentru asigurarea CASCO a automobilelor în ţară şi străinătate. Poliţele de tip RCA au alocat un buget de doar 5.000 de euro. Automobilele vor străluci de curăţenie dacă ţinem cont că ministerul are alocat un buget de 7.000 de euro pentru spălarea maşinilor.


180.000 DE EURO PENTRU TELEFOANE
Angajaţii minsiterului beneficiază şi de un buget mai mult decât generos pentru comunicaţii: 90.000 de euro pentru telefonie fixă, 90.000 de euro pentru telefoanele mobile, 15.000 de euro pentru servicii de internet, 9.300 de euro pentru servicii de televiziune prin cablu, 15.000 de euro pentru servicii poştale de curierat. Bugetul de telefonie în valoare totală de 180.000 de euro se distribuie prin cere de ofertă şi negociere fără publicarea unui anunţ. Întreţinerea reţelei telefonice costă şi ea 6.000 de euro, la fel cât costă şi modernizarea centralelor ministerului. Alte 8.000 de euro au fost alocate pentru repararea şi modernizarea centralelor telefonice ale ministerului şi 7.000 de euro pentru repararea telefoanelor.
MILIOANE PENTRU PROMOVARE
Grosul cheltuielilor însă de abia acum începe. Organizarea de târguri, expoziţii, pavilioane naţionale are alocat un buget de 1,72 de milioane de euro. Alte 486.000 de euro sunt destinate misiunilor care au ca rol creşterea circulaţiei turistice şi notorietăţii României. La acestea se adaugă 243.000 de euro pentru vizite educaţionale şi de informare pentru presă şi turoperatori.

Promovarea turismului consumă cea mai mare parte din buget: 240.000 de euro pentru inserturi publicitare în cataloagele marilor operatori turistici, 320.000 de euro pentru finanţarea posturilor de radio şi tv care realizează emisiuni de turism, 1,62 de milioane de euro pentru campanii de publicitate pe piaţa internă şi externă, 1,29 milioane de euro pentru campanii de publicitate outdoor (!!), 500.000 de euro pentru instalarea de indicatoare rutiere, 250.000 pentru tipărirea de ghiduri turistice dar şi 81.000 de euro pentru cumpărarea de ghiduri turistice, hărţi sau cataloage gata tipărite.

În plus, 1,93 de milioane de euro din finanţări externe nerambursabile vor fi folosite pentru construcţia brandului turistic al României.

Ministerul are un buget de 149.393 de euro pentru servicii de transport aerian. Dacă stăm la ne uităm cu câtă viteză se plimbă dintr-o ţară în alta însoţită de un anturaj numeros, este foarte posibil ca aceste sume să fie insuficiente. La bordul avioanelor, Udrea vrea să se delecteze urmărind spoturile programelor de promovare a turismului românesc. Totul pentru un buget de 81.000 de euro.

Siguranţa călătoriilor este şi ea bugetată: 15.000 de euro pentru asigurări medicale, achiziţionate în baza normelor interne emise de minister. Odată ajunsă la destinaţie, Udrea are un buget de 15.000 de euro pentru închierierea de vehicule transport persoane cu şofer. {i ca să nu îi obosească prea tare pe angajaţii ministerului, Udrea îşi poate angaja translator în limita unui buget de 15.000 de euro. Cu un buget de 15.000 de euro, MT poate transporta aerian mărfuri, inclusiv obiecte de protocol cum ar fi pixuri, umbrele, brichete, memorie flash, suport mouse pentru achiziţionarea şi personalizarea cărora dispune de un buget de 121.500 de euro. Atunci când nu foloseşte transportul de mărfuri, angajaţii ministerului au la dispoziţie 121.500 de euro pentru expedierea materialelor publicitare.


INTERNET ŞI CONSULTANŢĂ DE LUX
Toate realizările Ministerului Turismului dar şi destinaţiile turistice din România vor fi postate pe cel mai preţios site din ţară, poate chiar şi din lume. Udrea are de cheltuit un sfert de milion de euro pentru crearea, dezvoltarea şi implementarea unui portal turistic.

Ministrul Turismului îi apreciază foarte tare pe informaticieni. Crearea sistemului de autorizare on-line , a sistemelor de informare turistică şi a sistemului de software pentru susţinerea activităţii de promovare are alocată un buget de 180.000 de euro. Reclama pe internet va costa şi ea 145.000 de euro.

Ca să fie sigură că activităţile de promovare se bazează pe strategii coerente, Udrea a alocat un buget de aproape un milion de euro (875.000 de euro) pentru realizarea unui studiu de fezabilitate, servicii de consultanţă şi analiză (!!). Alte 130.000 de euro au ca destinaţie realizarea de studii de piaţă privind turismul montan, sporturile de iarnă şi turismul balnear iar 95.000 de euro sunt pentru stabilirea stategiei de ecoturism şi clasificarea structurilor de cazare.


MINISTER PENTRU UDREA
Preşedintele Traian Băsescu a susţinut, luni, la Neptun, că, probabil, peste câţiva ani nu va mai fi nevoie de un minister al turismului, fiind suficientă o agenţie guvernamentală pentru promovarea României în străinătate. Cu alte cuvinte Ministerul Turismului există atâta timp cât este condus de Elena Udrea. „Turismul ca segment economic sută la sută privat nu are nevoie de un minister. Noi avem nevoie de un minister până când problemele turismului vor fi readuse în priorităţile reale. Cred că acum avem nevoie de el, dar nu ştiu dacă vom mai avea şi peste zece ani, când lucrurile vor fi în regulă", a declarat şeful statului. El a precizat că, după ce Ministerul Turismului nu va mai exista, va fi suficientă o agenţie guvernamentală pentru promovarea României în lume.
Citeşte mai multe despre:   special,   ministerului,   udrea,   ministerul,   buget,   cheltuieli,   turismului,   ministerul turismului

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Trenul spre Otopeni, bucuria copiilor. „Vedem avioanelee! Data viitoare ne urcăm și în ele?”

Trenul spre Otopeni, bucuria copiilor. „Vedem avioanelee! Data viitoare ne urcăm și în ele?”
Galerie Foto Legătura feroviară dintre Aeroportul Henri Coandă și Gara de Nord a fost dorită imediat după Revoluție, când traficul de pe Otopeni a crescut semnificativ. Au trecut 30 de ani cu studii de fezabilitate, proiecte...

Generalul sufragerist Oprea își joacă averea la ruleta politică

Generalul sufragerist Oprea își joacă averea la ruleta politică
Fost vicepremier pe probleme de siguranță națională și ministru de Interne, generalul Gabriel Oprea și-a cheltuit mai bine de jumătate din veniturile realizate în ultimul an fiscal, pe campania electorală...

Cei patru români nevinovați care au speriat Anglia. Povestea jafului de 50 de milioane de lire sterline

Cei patru români nevinovați care au speriat Anglia. Povestea jafului de 50 de milioane de lire sterline
Galerie Foto Într-una dintre cele mai bine păzite zone de pe planetă, o bandă de hoţi a dat lovitura: peste 50 de milioane de lire sterline. Se întâmpla în decembrie 2019, la Londra, în cartierul Kensington. La câţiva...

Cât costă câinele de pază al liberalilor

Cât costă câinele de pază al liberalilor
Galerie Foto Compania de pază a unui fost director adjunct din cadrul Agenției Naționale de Îmbunătățiri Funciare, membru al Partidului Național Liberal, a primit de la instituțiile aflate în subordinea Ministerului de...

O rușine pentru România: Legea „Să moară campionii”

O rușine pentru România: Legea „Să moară campionii”
Peste 100 de foşti mari sportivi şi antrenori, care au adus glorie României la cele mai importante competiţii olimpice, mondiale şi europene, au ajuns acum bătaia de joc a statului, care îi umileşte în cel mai...

Sinteștiul s-a pronunțat la mișto: „Ja cua spitala da te vaccinisava”

Sinteștiul s-a pronunțat la mișto: „Ja cua spitala da te vaccinisava”
Galerie Foto În marginea Bucureștiului există o zonă liberă de Covid. Aici, lumea nu poartă mască, de distanțare socială nici n-a auzit. Ba chiar, acum ceva zile, a fost paranghelie mare cu „dans și pupat în bot”....

Povestea romanului Clipa. Dialogul incredibil dintre Nicolae Ceauşescu şi autorul Dinu Săraru

Povestea romanului Clipa. Dialogul incredibil dintre Nicolae Ceauşescu şi autorul Dinu Săraru
Galerie Foto Romanul Clipa a apărut în 1976, la doi ani după precedenta operă a lui Dinu Săraru, „Nişte ţărani”. Primite cu entuziasm de public şi reticenţă de autorităţi, atât cartea, cât şi filmul au o poveste...

Cu ce se ocupă, la pensie, un „greu” al sistemului judiciar

Cu ce se ocupă, la pensie, un „greu” al sistemului judiciar
Galerie Foto Fost procuror general al României, schimbat din funcție odată cu fuga lui Omar Hayssam, Ilie Botoș a intrat puternic în afaceri, asociindu-se cu cel puțin două personaje extrem de cunoscute în zona adiacentă...

Achiziție mai puțin obișnuită de la un furnizor controlat de apropiații lui SOV

Achiziție mai puțin obișnuită de la un furnizor controlat de apropiații lui SOV
Galerie Foto O achiziție mai puțin obișnuită s-a derulat la mijlocul lunii ianuarie, când Compania Națională Nuclearelectrica SA a anunțat atribuirea unui contract prin care a cumpărat nu mai puțin de 92 de veste...

Încăierare pe AUR. Partidul-minune, acuzat că „a ajuns să fure de la țigani”

Încăierare pe AUR. Partidul-minune, acuzat că „a ajuns să fure de la țigani”
Galerie Foto Scandal la vârful partidului AUR – Alianţa pentru Unirea Românilor. Preşedintele George Simion este acuzat de furt şi înşelăciune de către reprezentanţii romilor. Alecu Ionel, preşedintele Alianţei...

„Naşterea naturală face bine şi mamei, şi bebeluşului”

„Naşterea naturală face bine şi mamei, şi bebeluşului”
Galerie Foto Interviu cu medic primar Ciprian Cristescu, şef de secţie la Maternitatea Giulești   Încă nu s-a limpezit concluzia la polemica este bine să naşti natural sau prin cezariană. Ca să lămurim...

Bogdan Badea, Hidroelectrica: „Suntem onoraţi și încurajați de interesul arătat de consumatori faţă de ofertele companiei Hidroelectrica”

Bogdan Badea, Hidroelectrica: „Suntem onoraţi și încurajați de interesul arătat de consumatori faţă de ofertele companiei Hidroelectrica”
Liberalizarea pieţei de energie pentru consumatorii casnici de la 1 ianuarie 2021 este o oportunitate pentru compania Hidroelectrica de a-şi diversifica business-ul. Ofertele lansate pe piaţa concurenţială au...
Serviciul de email marketing furnizat de