Anul trecut a cincea partea din sticlele cu vin exportate la nivel mondial au fost produse în Italia, ţară ale cărei exporturi de vinuri au atins valoarea record de 5,4 miliarde de euro, în creştere cu 575% în 30 de ani, arată un studiu publicat miercuri de Coldiretti, cea mai importanta organizaţie de agricultori din Italia, informează AFP.
În luna octombrie a anului trecut, Organizaţia Internaţională a Vinului (OIV) a anunţat că Italia a devenit primul producător mondial de vin, devansând Franţa, în condiţiile în care producţia italiană a crescut cu 10% până la 48,9 milioane hectolitri, în timp ce producţia Franţei a stagnat la 47,3 milioane hectolitri.
În plus, potrivit unui raport prezentat miercuri de Coldiretti, Italia a devenit în 2015 şi cel mai mare exportator mondial de vin. "La 30 de ani după scandalul "vinului de metanol", care în 1986 a provocat intoxicarea a zeci de persoane şi a afectat imaginea vinurilor italiene, vinurile roşii, albe, rose şi cele spumante 'made in Italy' au câştigat în calitate, graţie unei scăderi a producţiei, într-o primă fază, şi a unei majorări a controalelor, până la câştigarea pieţei mondiale" subliniază Coldiretti.
Acest salt calitativ a fost însoţit de o creştere a denumirilor protejate: 66% din sticlele cu vin italian vândute în străinătate fiind clasificate fie în DOG/DOC (Denumire de origine controlată) sau IGT (Indicaţie Geografică Tipică). La acest capitol, Italia este prima ţară din Europa în ceea ce priveşte numărul de vinuri protejate (73 DOCG, 332 DOC şi 118 IGT).
Primii consumatori de vin italian sunt SUA, care în 2015 a importat vinuri italiene în valoare de 1,3 miliarde de euro (în creştere cu 13% comparativ cu 2014), depăşind Germania şi Marea Britanie. De asemenea, China a importat vinuri italiene în valoare de 80 de milioane de euro, în creştere cu 18% comparativ cu 2014, iar importurile Japoniei au crescut cu 2% comparativ cu 2014.
Printre soiurile de vinuri italiene cele mai în vogă la nivel mondial figurează chianti, brunello di Montalcino, pinot grigio, barolo şi prosecco, în cazul acestuia din urmă volumul vânzărilor le-au depăşit pe cele ale şampaniei. AGERPRES