Începând cu luna octombrie, comercianţii care livrează produse prin programul Amazon Seller Fulfilled Prime - care permite sellerilor de pe Amazon să livreze comenzile din propriul depozit în maxim două zile - vor plăti o taxă de 2% pentru fiecare produs vândut, potrivit sursei citate, la care se adaugă un comision de aproximativ 15% pe care comercianţii îl plătesc deja pentru a-şi vinde produsele pe platforma Amazon.
Introducerea taxei este considerată o surpriză de presa americană în condiţiile în care administraţia SUA ar pregăti lansarea unei investigaţii asupra gigantului din e-commerce.
În România, grupul american Amazon deţine un centru de dezvoltare Amazon Development Center (cu birouri în Bucureşti, Iaşi şi Timişoara şi o cifră de afaceri de peste 616 mil. lei -124,7 mil. euro- în 2022), Amazon Web Services EMEA SARL Luxemburg Sucursala Bucureşti (înfiinţată în toamna lui 2020 şi care desfăşoară „alte activităţi de servicii privind tehnologia informaţiei“, cu afaceri de peste 95,5 mil lei (19,3 mil. euro) în 2022) şi Amazon Data Services - înfiinţată în 2018, cu afaceri de peste 5,9 mil. lei (1,2 mil. euro) la finalul anului trecut, conform datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe.
(sursa: Mediafax)