Kremlinul a dezminţit vineri orice implicare în achiziţia de publicitate pe Facebook pentru a influenţa alegerile prezidenţiale din SUA, după ce reţeaua de socializare a acceptat să furnizeze Congresului american materialele care ar fi fost finanţate de Rusia, relatează AFP.
"Nu ştim cine difuzează şi cum se difuzează publicitate pe Facebook şi nu ne-am ocupat niciodată de asta", a afirmat purtătorul de cuvânt al Kremlinului, Dmitri Peskov, într-un briefing de presă.
Rusia "nu a participat niciodată la asta", a reiterat el.
În urmă cu două săptămâni, Facebook a dezvăluit că sute de conturi false, probabile active din Rusia, au fost utilizate pentru a achiziţiona publicitate cu scopul de a amplifica tensiunilor politice din SUA înainte şi după alegerile prezidenţiale din 2016.
Joi, reţeaua de socializare s-a angajat să furnizeze informaţii despre acest conţinut publicitar Congresului american, care anchetează o posibilă influenţă a Rusiei în alegeri.
Conform Facebook, circa 50.000 de dolari ar fi fost cheltuiţi pentru a publica 2.200 de anunţuri orientate politic "de pe conturi care aveau o adresă IP în SUA, dar cu limba rusă setată" în calculator.
Directorul şi fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, a prezentat de asemenea o serie de măsuri decise de grupul său pentru a lupta împotriva tentativelor de manipulare.
Facebook şi Google au transmis de asemenea săptămâna trecută că îşi vor revizui procedurile în materie de conţinut publicitar ţintit, după ce presa a arătat că algoritmul lor permite să fie luaţi ca ţintă utilizatori prin termeni rasişti sau antisemiţi.