Jurnalul.ro Ştiri Externe "Până acum nu s-a mai găsit aşa ceva!". Ce au descoperit oamenii de ştiinţă în apele din nordul Australia (VIDEO)

31 Oct 2013   •   12:23

O nouă specie de delfin a fost descoperită în Australia Cercetătorii au identificat o nouă specie de delfin cu cocoașă în nordul Australiei, după ce i-au comparat genele și morfologia cu cele ale speciilor cunoscute, anunţă AFP, citată de Agerpres.

O echipă de oameni de știință condusă de Wildlife Conservation Society (cu sediul în Statele Unite) a făcut această descoperire după ce a examinat aproape 200 de delfini morți, comparându-le țesuturile cu cele ale unor specii de delfini cu cocoașă din oceanele Atlantic, Indian și Indo-Pacific.

Au fost analizate și lungimea botului și numărul de dinți, precum și ADN-urile de la 235 delfini. La capătul acestor cercetări s-a pus în evidență o nouă specie de delfin cu cocoașă, din genul Sousa, des întâlnit în apele din nordul Australiei.

'Analizele noastre genetice și morfologice dovedesc că există cel puțin patru specii în acestă familie de delfini', spune cercetătorul Martin Mendez într-un articol apărut în cea mai recentă ediție a publicației științifice Ecologie Moleculaire. El a adăugat că una dintre acestea este 'nouă și nu a mai fost identificată până acum'.

Wildlife Conservation Society afirmă că descoperirea este importantă — identificarea unei noi specii de mamifer fiind rară—, ea putând contribui la îmbunătățirea programelor de conservare. Două din cele trei specii de delfini cu cocoașă cunoscute sunt considerate ca fiind amenințate din cauza pierderii habitatului lor și a pescuitului.

'Acestă descoperire ajută la o mai bună înțelegere a istoriei evoluției acestui grup animal și la o mai bună adaptare a politicilor de conservare a fiecărei specii', a declarat Mendez.

Delfinii cu cocoașă se numesc așa fiindcă au o cocoașă vizibilă chiar deasupra înotătoarei dorsale, de formă alungită.