Circa 150.000 de marinari sunt blocaţi pe mare şi trebuie înlocuiţi de alte echipaje, iar alţi 150.000 sunt blocaţi pe uscat, aşteptând să se întoarcă la muncă, informează Camera Internațională de Navigație (ICS), citată de AFP.
"Sunt o armată de oameni care au fost uitaţi. Nu este o poziţie sustenabilă să fie menţinuţi pe o perioadă nedeterminată. Nu poţi pur şi simplu să prelungeşti contractele oamenilor", a declarat Guy Platten, secretar general ICS.
Peste 80% din comerțul mondial se desfășoară pe mare, iar acest sector cuprinde peste două milioane de navigatori.
"Pentru că nu se văd, sunt ignoraţi, şi totuşi sunt absolut esenţiali pentru transportul de combustibili, alimente, echipamente medicale şi alte produse vitale pentru comerţul mondial", explică Platten.
Organizaţiile internaţionale din industria de shipping, sindicatele şi companiile de shipping cer ţărilor să recunoască faptul că echipajele navelor maritime sunt muncitori esenţiali şi să le permită să călătorească, iar echipajele navelor să fie înlocuite
"Provocarea noastră acum este să trimitem un mesaj puternic guvernelor. Nu vă puteţi aştepta ca oamenii să transporte echipamente de protecţie, medicamente şi toate produsele de care aveţi nevoie pentru a răspunde la COVID-19 şi să puteţi aproviziona cu alimente oraşe şi ţări în carantină, dacă nu puteţi transporta marfă cu navele", a declarat secretarul general al Federaţiei Internaţionale a Lucrătorilor din Transport (ITF), Steve Cotton.
Ofiţerii de pe navele comerciale lucrează pe bază de contracte care durează trei sau patru luni, în timp ce restul echipajului au contracte pe şapte luni.
"Suntem profund îngrijoraţi că există un risc mai mare de incidente sau accidente. Dar vedem şi un nivel ridicat de ceea ce aş numi anxietate şi frustrare. Dacă nu ştii când vei coborî de pe navă, acest lucru creează un nivel ridicat de anxietate", spune Cotton.
El avertizează că dacă guvernele nu vor facilita înlocuirea echipajelor, navigatorii ar putea să intre în grevă.