Sectorul de transport aerian a fost puternic afectat de pandemia de coronavirus iar ieșirea din criza sanitară nu îl va face să-și revină, spune Willie Walsh, directorul general IATA, citat de Reuters.
În prezent majoritatea avioanelor din întreaga lume se află la sol ori zboară cu număr redus de pasageri, cererile de biilete de avon sunt încă reduse, multe aeronave au fost retrase, iar majoritatea angajaților au fost concediiați sau se află în șomaj tehnic.
"Va fi o industrie mai mică. Nu vom recupera toată capacitatea pierdută. Va fi, de asemenea, o industrie mai prudentă. Nu mă aştept să vedem operaţiuni de tip fuziuni şi achiziţii, în principal pentru că oamenii vor fi foarte atenţi cu privire la lichidităţile de care dispun. Companiile aeriene vor avea nevoie de timp pentru a-şi repara bilanţurile contabile. Pe termen scurt, companiile aeriene nu vor putea să îşi asume riscul de a prelua rute neprofitabile", a declarat acesta.
Totodată, multe linii aeriene îşi vor restructura operaţiunile iar unele vor da faliment.
IATA estimează că cererea globală pentru călătorii cu avionul va reveni la nivelul din 2019 abia în 2024.