x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe Ultimul mesaj: "cabina în viteză verticală

Ultimul mesaj: "cabina în viteză verticală

04 Iun 2009   •   00:00

Cotidianul Le Monde, în ediţia sa electronică, afirmă, citând surse apropiate anchetei, că specialiştii au ajuns la concluzia că avionul Airbus A330, care s-a prăbuşit luni în Oceanul Atlantic, zbura cu o viteza "inadecvată" condiţiilor meteo în care se desfăşura zborul.



Presa braziliană susţine că specialişti în aeronautică analizează o serie de alerte automate trimise de sistemul de comunicaţii al avionul Air France din momentul în care aeronava a pătruns într-o formaţiune densă de nori cumulo-nimbus, pe care în mod normal ar fi trebuit să o evite.


23:00 Înainte de intrarea în spaţiul aerian senegalez, pilotul aeronavei transmite un mesaj prin care anunţa traversarea unui perimetru cu turbulenţe meteorologice puternice. Sateliţii meteo indicau viteza vântului la 160km/h.

23.10 Un nou mesaj anunţă ca s-a produs deconectarea pilotului automat. Nu este cunoscut modul în care s-a efectuat această operaţiune, de către echipaj sau în mod automat de către sistemele de securitate ale aeronavei. Deconectarea este operată în mod automat de către sistem în momentul în care computerul sesizează disfuncţii majore în operabilitatea avionului.

Specialiştii includ posibilitatea ca decuplarea sistemului de navigaţie automat să se fi produs la cererea echipajului care dorea astfel să evite zona de turbulenţă atmosferică. Media braziliane citează un pilot de linie care afirmă că procedura de control manual a avionul la altitudini înalte este deosebit de periculoasă şi în acelaşi timp extrem de dificilă.

Un alt mesaj, expediat în acelaşi minut cu precedentul, informează că sistemul a trecut la procedura "fly-by-wire", generată se pare de pene multiple ale sistemului electric. Prin această procedură aeronava intră într-un stadiu de conservare a energiei, oferind-o prioritar sistemelor ce contribuie la desfăşurarea zborului. Manevra diminuează însă capacitatea de control a stabilităţii avionului.  

23.12 Sunt trimise două mesaje ce semnalează disfuncţionalităţi majore a două sisteme ce furnizează date fundamentale zborului, cele privind altitudinea, viteza şi cursul de zbor.

23.13: Noi mesaje ce indică pene electrice la computerul principal de zbor precum şi la cel auxiliar.

23.14: Ultimul mesaj transmis: "cabina în viteză verticală". Acest mesaj semnalează o depresurizare a cabinei areonavei, consecinţă directă a unei dezintegrări.
lemonde.fr

Aviaţia militară braziliană a început să recupereze fragmente din avionul disparut luni in Oceanul Atlantic, relateaza AFP.

×
Subiecte în articol: externe mesaj