Jurnalul.ro Ştiri Externe Un asteroid de dimensiunea unui camion a trecut pe lângă Pământ sâmbătă

Un asteroid de dimensiunea unui camion a trecut pe lângă Pământ sâmbătă

11 Iun 2013   •   12:05
Un asteroid de dimensiunea unui camion a trecut pe lângă Pământ sâmbătă

Un asteroid de dimensiunea unui mic camion a trecut sâmbătă prin apropierea Pământului, la distanţa de aproximativ 100.000 de kilometri, ridicând un nou avertisment cu privire la potenţialul pericol al unui impact cu un astfel de corp spaţial.

Conform NASA, asteroidul 2013 LR6 a fost descoperit cu aproximativ o zi înainte de a trece prin proximitatea Terrei. Asteroidul a trecut sâmbătă, la ora 04:42 GMT, la 104.000 de kilometri deasupra Oceanului Îngheţat de Sud, la sud de Tasmania. Asteroidul are diametrul de 10 metri şi nu a reprezentat un pericol pentru Pământ.

În urmă cu o săptămână un alt asteroid, QE2, cu diametrul de 2,7 kilometri, care are şi propria sa lună, a trecut la aproximativ 5,8 milioane de kilometri de Pământ.

La 15 februarie un meteorit de dimensiuni mici a explodat în atmosferă deasupra oraşului Celiabinsk, Rusia, incident în urma căruia peste 1.500 de persoane au fost rănite din cauza cioburilor rezultate de la geamurile sparte de suflul exploziei. În aceeaşi zi, un alt asteroid a trecut la doar 27.680 de kilometri de Pământ, pe sub reţeaua de sateliţi meteo şi de telecomunicaţii care ne înconjoară planeta.

"Din punct de vedere teoretic coliziunile dintre asteroizi şi Pământ sunt posibile", susţine astronomul Gianluca Masi din cadrul proiectului Virtual Telescope, cu ocazia unei transmisii web Google+ în care au fost prezentate imagini live cu asteroidul care a trecut prin apropierea Terrei.

NASA a anunţat că a identificat aproximativ 95% dintre asteroizii mari, cei cu diametrul de cel puţin 1 kilometru, care au orbite ce trec prin apropierea relativă a Pământului.

Un obiect cosmic de dimensiuni similare a lovit planeta noastră în urmă cu 65 de milioane de ani în regiunea Peninsulei Yucatan din Mexic, declanşând o catastrofă la nivel global care a dus la dispariţia dinozaurilor şi a altor forme de viaţă.

Subiecte în articol: asteroid 2013 LR6