x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Vagoanele de dormit, repuse pe șine de COVID-19 în toată Europa

0
Autor: Şerban Mihăilă 28 Iul 2020 - 09:39
Vagoanele de dormit, repuse pe șine de COVID-19 în toată Europa

Teama de aeroporturi, considerate de mulți adevărate focare ale pandemiei de COVID-19, a renăscut dorința europenilor de a călători în trenuri cu vagoane de dormit. În ultimii ani, acestea fuseseră trase pe linie moartă, din cauza prețurilor ridicate de operare, precum și a preferinței clienților de a ajunge cât mai repede la destinație, la bordul avioanelor puse la dispoziție de companiile aeriene low cost.  

 

Costurile de exploatare extrem de ridicate pentru companiile feroviare, dorința oamenilor de a călători cât mai repede cu zboruri oferite la prețuri mici, dar și decizia marelui operator feroviar german „Deutsche Bahn” de a suspenda, în urmă cu șase ani, cursa care făcea legătura între Berlin și Paris au dus la dispariția treptată, din peisajul european, a trenurilor cu vagoane de dormit. Pandemia provocată de virusul provenit din China a declanșat însă o fobie generală față de sălile de așteptare și controalele sanitare și de securitate din aeroporturi, relansând, în mod neașteptat, moda călătoriilor în cușetele din vagoanele de dormit. Concomitent, după cum remarcă BBC, a fost readusă în atenție și îngrijorarea guvernelor și a societății occidentale în privința impactului devastator asupra mediului, pe care îl au zborurile pe distanțe scurte. În consecință, în ultimele săptămâni, companiile feroviare s-au întrecut în anunțuri și curse inaugurale. Joia trecută, guvernul suedez a declarat că va aloca fonduri pentru două noi rute feroviare, ce vor conecta orașele Stockholm și Malmö cu Hamburg și Bruxelles. Cu doar câteva zile înainte, ministrul francez al Transporturilor, Jean-Baptiste Djebbari, anunța că va fi reluată cursa feroviară de noapte între Paris și Nisa, după ce șeful statului, Emmanuel Macron, ceruse relansarea trenurilor cu vagoane de dormit. Deschizătorul de drumuri în privința relansării cușetelor la nivel european este însă operatorul austriac „Österreichische Bundesbahnen” (ÖBB), care a avut inspirația să cumpere 42 de vagoane de dormit de la „Deutsche Bahn”, în 2016. Acum, ÖBB a redeschis jumătate din cursele de noapte, care leagă orașele Hamburg, Berlin, München și Düsseldorf de Austria, Elveția și Italia. În pofida creșterii alarmante a numărului de belgieni contaminați cu COVID-19, cursa de noapte dintre Bruxelles și Viena, inaugurată în februarie, care oferea o călătorie „dus” cu prețuri începând de la 30 de euro, va fi reluată în septembrie. O altă cursă de noapte, zilnică, leagă pe perioada verii cinci state europene – Cehia, Slovacia, Ungaria, Slovenia și Croația, începând din 30 iunie. 

 

Costuri ridicate de operare

Revenirea în forță a cușetelor nu este însă tocmai ușoară, din cauza costurilor mari ale serviciilor de noapte. Un tren normal, de mare viteză, poate plasa într-un vagon 70 de persoane și face mai multe călătorii într-o singură zi, cu numeroase opriri. Într-un vagon de dormit nu încap însă decât între 20 și 30 de paturi, iar majoritatea pasagerilor călătoresc de la un capăt la celălalt al cursei. Practic, este vorba despre o singură cursă în 24 de ore. Mai mult, operatorii feroviari trebuie să plătească taxe de acces la calea ferată, în momentul în care trec granița. Din acest motiv, noile servicii, oferite de companii private, sunt deseori deschise doar în perioada verii, pe timpul vacanțelor, în timp ce operatorii de stat primesc ajutoare guvernamentale substanțiale pentru a relua cursele de noapte. În consecință, într-un moment în care Europa se reorientează spre acest tip de curse, companiile private cer atât implicarea propriilor guverne pentru a susține operatorii independenți, cât și sprijinul UE, în vederea reducerii taxelor pe calea ferată. 

 

Relansarea trenurilor de noapte este atât o necesitate, cât și o soluție ecologică pentru planetă”.

Karima Delli, europarlamentar francez, președinte al Comitetului pentru Transport al PE

Citeşte mai multe despre:   vagoane de dormit,   Covid-19,   aeroporturi,   europa

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 






Mai multe titluri din categorie

Premierul susține că „pacea politică” va fi posibilă doar după alegeri

Premierul susține că „pacea politică” va fi posibilă doar după alegeri
Ludovic Orban a afirmat, la sfârșitul săptămânii trecute, că, după alegerile parlamentare, vor urma patru ani de „pace politică” şi oportunităţi pe care România nu le-a mai avut în istorie, aceasta...

Nicușor Dan, validat ca primar al Capitalei

Nicușor Dan, validat ca primar al Capitalei
Curtea de Apel București a validat mandatul lui Nicușor Dan ca primar al Capitalei. Instanța a respins toate apelurile formulate împotriva validării acestuia. Curtea de Apel București a admis excepția tardivit

Klaus Iohannis a promulgat legea referitoare la Programul național de racordare a populației la sistemul inteligent de distribuție a gazelor naturale

Klaus Iohannis a promulgat legea referitoare la Programul național de racordare a populației la sistemul inteligent de distribuție a gazelor naturale
Președintele Klaus Iohannis a semnat, luni, decretul de promulgare a Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 128/ 2020 referitoare la Programul național de racordare a populației la...

Attila Korodi şi-a dat demisia din Parlament. El a fost ales primar al oraşului Mircurea Ciuc

Attila Korodi şi-a dat demisia din Parlament. El a fost ales primar al oraşului Mircurea Ciuc
Deputatul UDMR Attila Korodi a anunțat, luni, Biroul permanent că demisionează din Parlament, după ce a fost ales primar al municipiului Miercurea Ciuc. "Vă aduc la cunoştinţă că în data de 15 octombrie...

Cerșetor demascat de jandarmi la pelerinajul de la moaștele Sfântului Dimitrie din Capitală

Cerșetor demascat de jandarmi la pelerinajul de la moaștele Sfântului Dimitrie din Capitală
Un bărbat care cerea bani pelerinilor de la moaștele Sfântului Dimitrie din Capitală a fost demascat de jandarmi. Acesta avea mâinile înfășurate în bandaje pline de sânge, dar, când a fost verificat, s-a...

Marcel Ciolacu a plătit amenda primită după ce a fost fotografiat fără mască pe o terasă din Buzău

Marcel Ciolacu a plătit amenda primită după ce a fost fotografiat fără mască pe o terasă din Buzău
Marcel Ciolacu, președintele PSD, a plătit 1.250 de lei amendă, după ce a fost fotografiat fără mască de protecție, alături de Mihai Tudose și Lucian Romașcanu, la o masă într-un restaurant din...

Cozi interminabile la Vama Nădlac. Sute de camioane așteaptă 4 ore să tranziteze frontiera

Cozi interminabile la Vama Nădlac. Sute de camioane așteaptă 4 ore să tranziteze frontiera
La Punctul de Trecere a Frontierei (PTF) Nădlac II coada pentru camioane se întinde pe mai mulți kilometri, iar timpul de așteptare este de peste patru ore, transmite Poliția Arad.  Motivul îl constituie...

Blue Air a primit a primit prima tranşă din creditul garantat de stat de 300 mil. lei

Blue Air a primit a primit prima tranşă din creditul garantat de stat de 300 mil. lei
Compania de transport aerian Blue Air a anunţat luni că a primit prima tranşă din creditul garantat de stat de 300,7 milioane de lei şi că se pregăteşte pentru o iarnă complicată şi redresare începând cu...

Numărul românilor din diaspora confirmați cu noul coronavirus a rămas stabil

Numărul românilor din diaspora confirmați cu noul coronavirus a rămas stabil
Numărul românilor din afara țării confirmați cu noul coronavirus nu s-a modificat de la ultima raportare. Astfel, un număr de 6.851 de români din diaspora au fost testați pozitiv cu COVID-19, de la începutul...

GCS: Cele mai multe infectări cu SARS-CoV-2 sunt în Bucureşti, Iaşi, Suceava şi Prahova

GCS: Cele mai multe infectări cu SARS-CoV-2 sunt în Bucureşti, Iaşi, Suceava şi Prahova
Cele mai multe cazuri de infectare cu SARS-CoV-2 înregistrate până în prezent pe teritoriul României sunt în Bucureşti - 31.751 şi în judeţele Iaşi - 9.491, Suceava - 8.646, Prahova - 9.002 şi Braşov -...

Evaluarea Națională 2021 susținută de elevii de clasa a VIII-a la Limba și literatura română va fi simplificată

Evaluarea Națională 2021 susținută de elevii de clasa a VIII-a la Limba și literatura română va fi simplificată
Structura subiectelor pentru Evaluarea Națională susținută de elevii de clasa a VIII-a la Limba și literatura română va fi simplificată, față de modelul de subiect publicat de Ministerului Educației în luna i...

UPDATE State europene care impun restricții din cauza pandemiei

UPDATE State europene care impun restricții din cauza pandemiei
Creșterea infecțiilor cu noul coronavirus a determinat Slovenia să decidă interzicerea deplasărilor între localități, scrie DPA. Măsura este valabilă de mâine și va fi instituită timp de o săptămâna,...

COVID-19 în România: 2.844 de cazuri noi, 79 decese și 823 pacienti la ATI

COVID-19 în România: 2.844 de cazuri noi, 79 decese și 823 pacienti la ATI
Grupul de Comunicare Strategică al Guvernului a publicat ultimul bilanț al pandemiei de coronavirus în România. Astfel, din nou numărul pacienților internați la ATI a depășit 800. Avem raportate luni 2.844 de ca...

Vreme severă în județele Constanța și Tulcea. Grindina a afectat mai multe locuințe și mașini din Palazu Mic și Mamaia Nord - Năvodari

Vreme severă în județele Constanța și Tulcea. Grindina a afectat mai multe locuințe și mașini din Palazu Mic și Mamaia Nord - Năvodari
Galerie Foto Ploaia torențială cu grindină a făcut ravagii în mai multe localități din Dobrogea, printre care Mamaia Nord – Năvodari, Palazu Mic și Cerchezu. Grindina a spart geamurile și a afectat mașinile și...

Tăriceanu, despre noile restricții impuse de Guvernul Orban: Am sacrificat educația copiilor. Lucrăm de acasă! Nu mai mergem la cafenea! Și cu ce rezultate?

Tăriceanu, despre noile restricții impuse de Guvernul Orban: Am sacrificat educația copiilor. Lucrăm de acasă! Nu mai mergem la cafenea! Și cu ce rezultate?
Călin Popescu Tăriceanu atacă noile măsuri impuse de Guvernul Orban pe motiv că nu sunt eficiente. Senatorul propune că principală măsură de implementat este testarea în masă, care ar identifica și izola pe...
Serviciul de email marketing furnizat de