Vreți să faceți o impresie plăcută la locul de muncă? Cu siguranță!
Acordați atenție limbajului!
Experții vin cu o serie de sfaturi cu ajutorul cărora email-urile, scrisorile și celelalte materiale utilizate în comunicarea internă în cadrul companiei vor suna mult mai inteligente.
Potrivit news.com.au, specialiștii în dezvoltarea carierei de la The Muse au subliniat că pentru a crea o impresie mai bună la locul de muncă ar trebui să scoatem din vocabular câteva cuvinte. Nu doar că textele noastre vor fi mai succinte și mai ușor de parcurs, dar vom părea mai deștepți.
1. Sincer
Oamenii folosesc adesea cuvânt „sincer” pentru a părea mai serioși, mai gravi. Problema este că dăm de înțeles că doar afirmația respectivă este una onestă, iar restul cuvintelor noastre sunt minciuni.
2. Realmente/ cu adevărat
Nu este nevoie să adăugăm adverbul „realmente” în fiecare propoziție, ori de câte ori avem ocazia. Indiferent dacă întrebăm pe cineva dacă „e sigur” sau „dacă e cu adevărat sigur”, răspunsul pe care îl primim este același.
3. Foarte
„Foarte” este la fel de redundant precum „realmente”, iar specialiștii ne sfătuiesc să utilizăm adjective mai interesante. Spre exemplu, în loc de „foarte fericit”, putem folosi „extaziat” sau în loc de „foarte trist”, „devastat”. „Foarte” este un cuvânt subiectiv: ceea ce pentru unii e „foarte mult”, pentru alții poate fi „relativ puțin”.
4. Uimitor
Nu e nevoie de nicio explicație, „uimitor” este un cuvânt utilizat prea des și în contexte nepotrivite.
5. Absolut
„Absolut necesar”? Ceva poate să fie sau să nu fie necesar, de ce să adăugați un cuvânt inutil în frază?
6. Întotdeauna
Potrivit specialiștilor în lingvistică, termenii de acest fel „îi încuie” pe utilizatori într-o anumită poziție. „Întotdeauna” este aplicabil doar în situații excepționale, prin urmare, ar trebui să găsiți o alternativă.
7. Niciodată
Având în vedere că „niciodată” este antonimul lui „întotdeauna”, regula rămâne valabilă.
8. Poate
„Poate? De ce doar „poate”? Nu știi despre ce vorbești?”, ar întreba experții. Dacă nu vreți să păreți neinformat, fiți clar.
9. Chestie
„Chestie”... „chestie” reprezintă probabil cel mai vag cuvânt, care ar putea desemna orice.
Despre ce „chestie” este vorba?
10. Lucruri
Specialiștii pun aceeași întrebare: „Ce lucruri?”