OCAZIE - SEARA ÎN CARE SCURTMETRAJELE AU IEŞIT LA IVEALĂ
Trei scurtmetraje româneşti au fost proiectate vineri la Cinematograful Regizorului Român de la Muzeul Ţăranului Român.
OCAZIE - SEARA ÎN CARE SCURTMETRAJELE AU IEŞIT LA IVEALĂ
Trei scurtmetraje româneşti au fost proiectate vineri la Cinematograful Regizorului Român de la Muzeul Ţăranului Român.
Spectatorii care au ales să-şi petreacă seara de vineri în scaunul de cinema au avut parte de decupaje din realităţi posibile. În maximum jumătate de oră, regizorii au reuşit să surprindă vieţi, dorinţe şi frustrări.
Primul scurtmetraj prezentat a fost "Bricostory", în regia Andreei Păduraru, care a lipsit motivată de la eveniment, deoarece este însărcinată în luna a noua. Acţiunea se petrece într-un magazin de obiecte pentru casă şi grădină lipsit de viaţă. Totul pare artificial, atât raioanele de produse, cât şi relaţia afectivă a cuplului Ana şi Paul. Rămasă singură pentru un moment, Ana îl întâlneşte pe Robert, vânzător în magazin, care se oferă s-o ajute. Ana se grăbeşte, Paul vorbeşte la mobil, iar Robert profită de situaţie şi îi însoţeşte la cumpărături.
"ROBOŢI". Într-o jumătate de oră, regizorul Hadrian Marcu realizează în "Joi" cronica unei zile monotone din viaţa unei muncitoare la o fabrică de prosoape. La sfârşitul unei zile de lucru, acceptă invitaţia unui coleg de a o conduce acasă. Când ajung la destinaţie, el intră în casă şi fac sex. În ciuda acestui lucru, între ei nu se creează nici o conexiune şi nimic serios nu pare să iasă din întâlnirea lor. Astfel că fiecare petrece noaptea separat. Încă o zi de joi care ar fi putut fi diferită, dar nu a fost. E un film impecabil despre tristeţe, singurătate şi cum totul devine în jurul nostru mecanic.
"Megatron", de la Cannes la MŢR
Distins anul acesta cu Palme D’or pentru cel mai bun scurtmetraj în cadrul Festivalului de Film de la Cannes, "Megatron" a fost prezentat ultimul vineri seară. Marian Crişan ne prezintă în acest film povestea aniversării unui băiat de 8 ani care-şi doreşte de ziua lui o jucărie de la McDonald’s. Această jucărie nu e decât un pretext pentru a-şi reîntâlni tatăl. Drumul de la sat la oraş, împreună cu mama sa, e emoţionant atât prin nerăbdarea firească şi sinceră a acestuia, cât şi prin abdicarea dureroasă a mamei în faţa dorinţei fiului.Citește pe Antena3.ro