Exista branduri romanesti care s-au dezvoltat si s-au afirmat inainte de comunism, dar si in timpul lui, care s-au adaptat sau nu noilor cerinte ale capitalismului, care au ramas in urma la capitolul pozitionare.
Intr-un context economic in recesiune, campania "Cel mai promitator brand romanesc' lansata de compania de branding si design Seed Consultants isi propune incurajarea companiilor de a dezvolta si promova branduri autohtone. Cu sprijinul Jurnalului National, care si-a obisnuit publicul cu ideea recurs la tot ceea ce este stabil si valoros, la tot ceea ce este autentic romanesc.
Competitia invita sa se inscrie companiile mici, mijlocii si mari care au in portofoliu un brand romanesc de produs, de serviciu sau de corporatie si pe care doresc sa il relanseze sau sa il reinventeze, in perioada 5-31 ianuarie 2012. La finalul campaniei ajunse la cea de-a doua editie, castigatorul va beneficia de un program complet de rebranding care sa raspunda nevoilor sale. Pana atunci, Jurnalul National va aduce in atentie nume care ne-au intrat in viata.
Stiati ca s-au relansat branduri precum Brifcor si Quick-Cola?
Credeti ca schimbarea radicala de ambalaj a acestora aduce plus-valoare brandului sau provoca un soi de confuzie in randul consumatorilor nostalgici?
Brifcor, Quick-Cola si Cico reprezinta trio-ul bauturilor racoritare din perioada comunista, nascute din dorinta de a suplini lipsa marilor branduri (Coca-Cola, Pepsi). Si cum romanul este o fire nostalgica... o revenire a acestora pe o piata atat de aglomerata era inevitabila.
In 2006, compania Romaqua anunta revenirea brandului Giusto-Brifcor (bautura apartinand categoriei de sucuri naturale si pastrand gustul si aroma vechiului Brifcor) pe piata romaneasca, mizand pe nostalgia consumatorilor dupa bautura copilariei sau adolescentei. Desi pastreaza elemente retro in compozitia designului de ambalaj, lipsa unei strategii de comunicare coerente si constructia ineficienta a brandului nu ii ofera acestuia sanse reale in competitia cu gigantii internationali, considera analistii din domeniu.
Aceeasi companie are in portofoliul de produse si Quick-Cola, iar in 2010 a anuntat lansarea bauturii Cico (produs deja denuminator pentru categoria din care face parte). Designul ambalajului urmareste linia grafica a mult mai cunoscutului competitor Fanta, dar constructia cromatica a ambalajului nu este dezvoltata in armonie cu produsul.
Compania sustine ca brandul Quick-Cola reprezinta "varianta originala comercializata inainte de 1989', imbunatatita, cu un nou ambalaj, proaspat si dinamic, folosind cromatica Pepsi (rosu sI albastru) si un font jucaus, rotunjit, care sugereaza categoria de bauturi carbogazoase. Cu toate acestea, per ansamblu, designul ambalajului nu este unul tocmai potrivit targetului de nostalgici, ci se adreseaza mai degraba unui public tanar, activ.
Nu uita! La 31 ianuarie este ultima zi de inscrieri pentru programul Cel Mai Promitator Brand Romanesc!
Inscrie-te acum! seed-consultants.ro/cel-mai-promitator-brand/